تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

تکمیل سه هزار واحد مسکونی تعاونی‌های مسکن مهرتا پایان سال جاری

  • کد خبر : 10731
  • 25 مهر 1398 - 11:15
تکمیل سه هزار واحد مسکونی تعاونی‌های مسکن مهرتا پایان سال جاری

رفع مشکلات واحدهای باقی مانده مسکن مهر که مربوط به تعاونی ها هستند در حال انجام است و در این راستا سه هزار واحد مسکونی تا پایان سال جاری در استان هرمزگان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست شورای مسکن استان هرمزگان با اشاره به بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر در استان، عنوان کرد: از مجموع حدود ۵۳ هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان، حدود شش هزار واحد باقی مانده که در حال تکمیل است و دیگر واحدها به بهره‌برداری رسیده اند.

وی ادامه داد: واحدهایی که مسئولیت آنها بر عهده دولت بوده تکمیل شده و تحویل داده شده است و واحدهای باقی مانده مربوط به تعاونی‌های خود مالک یا تعاونی‌های بخش‌های مختلف است که برخی از آنها مشکلات حقوقی نیز دارند.

استاندار هرمزگان افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی ادارات کل راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، رفع مشکلات واحدهای باقی مانده که مربوط به تعاونی ها هستند در حال انجام است و سه هزار واحد مسکونی آن تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

همتی تصریح کرد: برخی از این واحدهای تعاونی ها برای هزینه آب و برق و تکمیل محوطه سازی نیازمند پرداخت سهم متقاضیان هستند و برای این کار ساز و کار پرداخت تسهیلات بانکی نیز پیش بینی شده تا متقاضیان با دریافت این تسهیلات بتوانند سهم خود را پرداخت نموده و این واحدها هر چه سریعتر تکمیل شوند.

وی در ادامه به برنامه های نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری بندرعباس و اداره کل راه و شهرسازی استان طرح مشترکی را برای محلات اسلام آباد و گلکنی در نظر گرفته اند که بر اساس آن در این محلات احداث یک بوستان مناسب و ساخت هزار واحد مسکونی جدید انجام می شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: ساخت این واحدهای مسکونی در این محلات با هدف نوسازی بافت فرسوده و اسکان ساکنان بافت فرسوده در آن انجام می شود.

وی گفت: برای رسیدن به این هدف علاوه بر تلاش دستگاه‌های مسئول نیازمند همکاری و همراهی مردم این محلات هستیم تا به سرعت آبادانی و توسعه این محلات با احداث بوستان، ساماندهی دریاچه و ساخت مسکن مناسب محقق شود.

همتی همچنین به نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی ها اشاره کرد و افزود: برخی از صاحبان ملک در این محله با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و تخفیفات در نظر گرفته شده در صدور هزینه پروانه ساخت، کار ساخت واحد مسکونی جدید خود را آغاز کرده اند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با این وجود باز هم از مردم محله چاهستانی ها و ۱۴ محله دارای بافت فرسوده در بندرعباس می خواهیم تا از تسهیلات و تخفیفات مناسب در نظر گرفته شده برای نوسازی واحد مسکونی خود بهره ببرند.

وی ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند با همکاری با توسعه گرها در راستای نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.
همتی یادآور شد: ایجاد امکانات و زیرساخت های مناسب به ویژه برای محله چاهستانی ها از جمله آب و برق مناسب، مجموعه های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و فضای سبز در نظر گرفته شده و تسریع در اجرای این برنامه‌ها به مشارکت و همکاری مردم نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.