تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

تولید کالاهای صادرات محور از راهبردهای اصلی برای موفقیت و رونق اقتصادی

  • کد خبر : 13949
  • 28 دی 1398 - 10:56
تولید کالاهای صادرات محور از راهبردهای اصلی برای موفقیت و رونق اقتصادی

استاندار هرمزگان تولید کالاهای صادرات محور را از راهبردهای اصلی برای موفقیت و رونق اقتصادی دانست و گفت: تولید کالاهای صادرات محور موجب افزایش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال می شود.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان با تاکید بر اینکه باید از فعالان بخش خصوصی به ویژه صادرکنندگان حمایت و پشتیبانی داشته باشیم، عنوان کرد: بخش خصوصی نقش بسیار مهم و محوری در حوزه اقتصاد ایفا می کند و مجموعه دستگاه‌های اجرایی و سازمان ها باید در کنار این بخش باشند و حمایت از آنها را در اولویت قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات فعالان بخش خصوصی و صادرکنندگان، افزود: تشکل های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی باید موانع این بخش را در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح کنند تا به سرعت برای رفع آنها چاره اندیشی و اقدام شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه رونق اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم را به همراه دارد، افزود: با حضور و فعالیت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد، می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگی برسیم و مشارکت بخش خصوصی موجب موفقیت در عرصه اقتصادی می‌شود.

همتی تولید کالاهای صادرات محور را از راهبردهای اصلی برای موفقیت و رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد: تولید کالاهای صادرات محور موجب افزایش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال می شود و در این حوزه باید فضای مناسب را هر چه بیشتر برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم که سهم کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی هر چه بیشتر افزایش یابد و در این راستا نیز باید حمایت‌ها و کمک‌های خوبی از فعالان بخش خصوصی داشته باشیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با افزایش تولید کالاهای صادرات محور، کیفیت کالاها نیز ارتقا می‌یابد و این کالاها می‌توانند در بازارهای جهانی رقابت داشته باشند.

همتی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع صادرات کالا، حمایت و پشتیبانی از صادرکنندگان را به طور ویژه در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم با رفع موانع، بستر مناسب برای فعالیت آنها فراهم شود.

شایان ذکر است؛ در این همایش، با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، دکتر زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و تشکل های بخش خصوصی، از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان، تجلیل و قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.