تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

توسعه پایدار در گروی ارتباط موثر دانشگاه با صنایع است

  • کد خبر : 7316
  • 26 مرداد 1398 - 10:12
توسعه پایدار در گروی ارتباط موثر دانشگاه با صنایع است

ضرورت تدوین برنامه عملیاتی دانشکده‌ها با محوریت احصای پتانسیل ‌ها و توانمندی ‌های علمی در پیشبرد اهداف بلند مدت توسعه مهم است.

به گزارش هرمزگان امروز، نازنین شیبانی در پنجمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان، تصریح کرد: باید از از ظرفیت های همه جانبه استان برای توسعه تعلیم و تربیت در زیرساخت های آموزشی استفاده شود.

وی پوشش تحصیلی دانش آموزان را از اولویت های کاری در مجموعه آموزش و پرورش دانست و افزود: در این راستا با کمک سایر نهادهای مربوطه در جهت اجرای طرح های آموزشی برای بالا بردن سطح آموزش در استان باید تلاش کرد.

شیبانی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای ایجاد نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان و استفاده از توان حمایتی همه دستگاه ها برای جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل نیاز است با استفاده از توان همه دستگاه ها و شناسایی دانش آموزان بازمانده ازتحصیل زمینه حضور آنان در مدارس فراهم شود.

وی با اشاره به ارتباط صنعت با دانشگاه، تصریح کرد: ضرورت تدوین برنامه عملیاتی دانشکده‌ها با محوریت احصای پتانسیل ‌ها و توانمندی ‌های علمی در پیشبرد اهداف بلند مدت توسعه مهم است.

وی مهمترین اولویت های پیشنهادی در راستای برنامه جامع پژوهشی را تدوین برنامه های اجرایی دستگاه‌ ها و واحد‌های تولیدی هدف، جمع بندی پیشنهادات هسته ‌های پژوهشی تقاضا‌محور با مراکز پژوهشی ، تعیین چند موضوع تخصصی مورد نیاز استان برای سوق دادن پایان‌ نامه‌ ها، رساله ‌ها و طرح‌ های پژوهشی مؤثر در افزایش ارتباط علمی با جامعه به عنوان یک الگو و نقشه راه در ارتقای تعاملات دانشگاه با صنعت و جامعه عنوان کرد.

وی بیان کرد: بهبود سطح مشارکت دانشگاهیان در راستای نوآوری و حمایت از پژوهشگران و مبتکران دانشگاهی با هدف تولید ثروت دانش‌بنیان یکی از ثمرات ارتباط دانشگاه با صنایع است.

وی افزود: دانشگاه ها باید به توسعه مهارت‌های بین رشته‌ای در زمینه کسب و کارهای دانش بنیان در قالب بنگاه‌های زودبازده به عنوان ثمره فعالیت‌های مراکز رشد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از مشکلات اجتماعی جامعه در آینده جلوگیری شود و جامعه ای با محور نیروی انسانی توانمند داشته باشیم باید درراستای تربیت جامعه پویا وتحصیل کرده تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=7316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.