تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6

توسعه و تشکیل تعاونی های توسعه و عمران و دانش بنیان سبب افزایش سهم تعاونی ها در اقتصاد استان می شود

  • کد خبر : 19617
  • 17 تیر 1399 - 11:23
توسعه و تشکیل تعاونی های توسعه و عمران و دانش بنیان سبب افزایش سهم تعاونی ها در اقتصاد استان می شود
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه به توسعه تعاونی های دارای پتانسیل و سود آور در قالب تعاونی های دانش بنیان و توسعه و عمران یکی از برنامه های در دست اجرای این اداره کل برای افزایش سهم تعاونی ها در اقتصاد استان است.

به گزارش هرمزگان امروز: هادی ابراهیمی در گفتگوی خبری مرکز خلیج فارس افزود: در هر شهرستان، تشکیل یک تعاونی توسعه عمران در نظر گرفته شده که این یک ظرفیت خوب برای مشارکت همه مردم در تعاونی ها است و تشکیل تعاونی های توسعه روستایی و دانش بنیان نیز یکی دیگر از برنامه های این اداره کل است که زمینه مناسبی را برای حضور افراد خلاق و تحصیلکرده فراهم می کند.

وی از تعیین و تکلیف تعاونی های مسکن مهر خبر داد و گفت: یکی از برنامه های مهم این اداره کل، تعیین تکلیف تعاونی های مسکن مهر است که تا پایان امسال نیمی از واحدهای مسکونی باقیمانده توسط این تعاونی ها، به صاحبان آنها تحویل داده می شود.

ابراهیمی تصریح کرد: تعاونی های مسکن مهر با دو نوع مشکل روبرو هستند نیمی از آنها با مشکلات داخلی از جمله اختلاف با هیات مدیره و اعضاء و مشکل با دستگاههای مرتبط در خصوص زیرساختها مواجه هستند که این موضوع در نشست های مستمر شورای مسکن و تاکید و پیگیری استاندار برطرف شده و نیمی دیگر نیز مشکل قضایی دارند که این امر نیز از طریق حوزه قضایی در دست اجرا است.

ابراهیمی در ادامه اظهارداشت: هرمزگان به دلیل شرایط خاص اقتصادی و برخورداری از ظرفیتهای بسیار بالا در حوزه های مختلف اقتصاد دریا و بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه های مناسبی را برای فعالیت تعاونی ها فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد صید و صیادی آبزیان، ۱۰۰ درصد حمل و نقل دریایی دریایی مسافر و بار ، توزیع ۷۰ درصد مواد سوختی مورد نیاز استان، انجام حجم وسیعی از حمل و نقل بار وجاده ای توسط تعاونی های استان انجام می شود.

ابراهیمی گفت: فعالیت حدود ۳ هزار تعاونی فعال با اشتغال ۷۷ هزار نفر و عضویت بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان در تعاونی ها نشان از این دارد که تعاونی ها بیشتر از سایر بخشهای اقتصادی بر زندگی مردم تاثیر دارند.

به گفته ی ابراهیمی، تشکیل تعاونی های نوع جدید شامل دانش بنیان، تعاون توسعه روستایی و تعاونی های توسعه عمران شهرستانها، استمرار طرح تعاون روستا، اتمام و تعیین تکلیف واحدهای مسکونی شرکتهای تعاونی مسکن مهر ، استمرار طرح کارورزی در تعاونیها و حمایت از توسعه بازار و صادرات تعاونیها مهم ترین برنامه های اجرایی در حوزه تعاون است.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، اقتصاد برخی از تعاونی های استان از جمله خدمات دچار آسیب شد و دولت از شاغلین این شرکتها با پرداخت بیمه بیکاری و برای تعاونیهای ها از طریق پرداخت تسهیلات حمایت می کند که متقاضیان باید در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به میزان هر بیمه شده حدود ۱۲ تا ۱۶میلیون تومان پرداخت می شود و برای متقاضیان مشاغلی که فاقد بیمه هستد نیز این تسهیلات پرداخت می شود.

ابراهیمی در پایان با توجه به شعار امسال روز جهانی تعاون، بر ضرورت توسعه کسب و کارهای آنلاین تاکید کرد و گقت: تعاونی ها ظرفیت مناسبی برای ورود افراد خلاق و کارآفرین بمنظور توسعه کسب و کارهای اینترنت هستند.

وی از راه اندازی سامانه نمایشگاهی آنلاین برای مسائل خانگی خبر داد و افزود: این فرصتی برای کسب و کار های خرد و کوچک است که در این شرایط می توانند به اقتصاد خانوار و کسب درآمد کمک کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19617
  • منبع : روابط عمومی سازمان اداره کل تعاون .کارو رفاه اجتماعی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.