تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

توسعه هرمزگان بر پایه صنایع و فعالیت های دریایی ترسیم شده است

  • کد خبر : 1098
  • 17 شهریور 1395 - 12:11
توسعه هرمزگان بر پایه صنایع و فعالیت های دریایی ترسیم شده است

صنایع استان در ۱۰ سال گذشته رشد چشمگیری داشته اند و بررسی سهم ارزش افزوده بخش صنعت و معدن خود بیانگر این موضوع است.

به گزارش هرمزگان تودی، عباس شیرخانلو در دیدار با نمایندگان گروه آلمانی “رولند برگر ” که به عنوان مشاور در امور مدیریت و کسب و کار فاز سوم بندر شهید رجایی فعالیت می کنند، ضمن ارائه تصویری از سیمای اقتصادی استان هرمزگان به بیان وضعیت موجود اقتصادی، ظرفیت ها و پتانسیل های استان پرداخت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ادامه داد:  از دقت نظر سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون هماهنگی با استانداری هرمزگان و دستگاه های اجرایی در طرح توسعه بندر شهید رجایی قدردانی کرد و افزود: یکی از پتانسیل های قوی این استان، طرح توسعه اقتصادی دریامحور است که استان برنامه های ویژه ای را در این زمینه تدوین و در دست پیگیری دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: توسعه هرمزگان بر پایه دریا و صنایع و فعالیت های دریایی ترسیم شده است و وجود صنایع بزرگ نظیر پالایشگاه ها، صنایع فلزی، سهم بالای استان از ترانزیت و صادرات و واردات کشور، وجود مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد ،‌ شهرک ها و نواحی صنعتی از مزیت های استان هستند.

شیرخانلو تصریح کرد: صنایع استان در ۱۰ سال گذشته رشد چشمگیری داشته اند و بررسی سهم ارزش افزوده بخش صنعت و معدن خود بیانگر این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی استان هرمزگان آمادگی لازم و کافی به منظور همکاری در ارائه برنامه های توسعه استان به سرمایه گذاران و مجریان طرح های مطالعاتی و اجرایی را دارد.

همچنین در این جلسه نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی به بیان و تشریح موضوع و همچنین نقش گروه آلمانی در مطالعات و اجرای فاز سه بندر شهید رجایی پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.