تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7

توسعه شهر بندرعباس نیازمند مدیریت واحد شهری است

  • کد خبر : 19227
  • 09 تیر 1399 - 10:28
توسعه شهر بندرعباس نیازمند مدیریت واحد شهری است
عدم مدیریت واحد شهری زمینه را برای پاسخگویی مسئولان و مدیران فراهم نمی‌کند

به گزارش هرمزگان امروز: آبتین امیری در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس با موضوع نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتخاب احمد مرادی و منصور آرامی به عنوان نمایندگان هرمزگان در مجلس بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهری فقدان مدیریت جامع شهری است، تا زمانیکه بلاتکلیفی و تداخل وظایف در سطح مدیریت شهری وجود دارد، نمی‌توانیم مشکلات را به صورت اساسی حل کنیم.

وی عنوان کرد: عدم مدیریت واحد شهری زمینه را برای پاسخگویی مسئولان و مدیران فراهم نمی‌کند زیرا در این بین مسئولان همدیگر را مسئول پاسخگویی به مسائل شهری می‌دانند. دو نماینده فعلی استان در مجلس هم تجربه مدیریت شهرداری و فرمانداری را داشته اند و قطعاً با مشکلات و تنگناها به خوبی آشنا هستند.

امیری با تاکید بر اینکه مردم شهر بندرعباس نسبت به وضعیت کرونا و مدیریت فعلی نگران هستند، خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس استان تقاضا دارم در جلسات استانی و ملی موضوع جلوگیری از شیوع کرونا در استان چاره اندیشی کنند. هم اکنون دو عضو شورای شهر بندرعباس با دچار بیماری کرونا شده اند و در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

این عضو شورای شهر بندرعباس ضمن تشکر از صحبت‌های استاندار هرمزگان در گفتگوی ویژه خبری بیان کرد: از نمایندگان استان در مجلس تقاضا دارم برای قرنطینه استان و بازگشت محدودیت‌های مهم آرامش را به مردم استان بازگردانند.

وی با بیان اینکه قطعاً با حسن نیتی که در شما دو عزیز در مجلس سراغ دارم می‌توانیم قدم‌های مؤثری در مدیریت شهری برداریم، افزود: موضوع که در حوزه نمایندگی مجلس همیشه مغفول مانده بحث دفاع از حقوق عامه و آزادی‌های اساسی و بنیادی مردم است.

مقام معظم رهبری به مناسبت هفته قوه قضائیه فرمودند قوه قضائیه باید به حقوق عامه توجه داشته باشد. تقاضا داریم تا نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس هم عنایت بیشتری به حقوق عامه و آزادی‌های بنیادی مردم داشته باشند. برخی از نمایندگان با نطق‌های شتاب زده خود روح و روان مردم را دچار آزار قرار می‌دهند.

امیری گفت: احمد مرادی در مورد نظم برگزاری جلسات و حضور اعضای شورای شهر در جلسات تذکرات خوبی دادند. اما تقاضا داریم در این شرایط که مردم وضعیت اقتصادی خوبی ندارند مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت و توجه دارند. مردم باید احساس کنند که نمایندگانشان در مجلس و شورا با همدیگر هستند. این همدلی و همراهی موجب آرامش مردم خواهد شد.

وی تصریح کرد: تقاضا داریم به نمایندگانی که برای نخستین بار در مجلس حضور یافته اند راهنمایی کنید زیرا بستن فضای مجازی و فیلترینگ راه حل مشکلات نیست و اینگونه نطق‌ها روح و روان مردم را آزار می‌دهد.

این عضو شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: قانون شوراها دچار ابهام و مشکل است. اگر شوراها نباشند این مشکلات به صورت چند برابر بر دوش دولتمردان و نمایندگان مجلس خواهد بود. قوانین کنونی در جهت کاهش اختیارات شوراها است و خود مشکلی بر مشکلات دیگر است. قدرت شوراها گرفته شده است و شورای ضعیف نمی‌تواند پاسخگوی مردم باشد.

وی با اظهار اینکه نباید برای حل تمام مشکلات از دولت انتظار داشت و مجلس هم باید برای حل مشکلات پای کار باشد، گفت: مشکل فاضلاب شهری دیگر از بودجه‌های استانی و تذکرات استانی خارج است و باید در سطح ملی چاره اندیشی شود. پیشنهاد دارم حال که نمایندگان استان نمایندگانی عمل گرا هستند در جلسات مهم کشوری اعتبار ویژه ای برای حل مشکل فاضلاب در نظر بگیرند. مردم از بوی فاضلاب در رنج هستند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.