تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

توسعه زیرساخت ها برای امکان ملاقات الکترونیک زندانیان

  • کد خبر : 20289
  • 31 تیر 1399 - 10:58
توسعه زیرساخت ها برای امکان ملاقات الکترونیک زندانیان
صالحی با تأکید بر این که مجازات حبس صرفاً باید در جرایم خاص و خشن مورد تأکید قرار گیرد افزود: ضرورت دارد افرادی که جرایم سبک غیرعمد مرتکب شده اند و سابقه کیفری ندارند با استفاده از تأسیسات حقوقی و صدور آرای جایگزین حبس، راهی زندان نشوند.

به گزارش هرمزگان امروز: طی جلسه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص شتاب بخشی به اجرای مفاد دستورالعمل ساماندهی امور زندانیان وکاهش جمعیت کیفری بحث و تبادل نظر شد.

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست با تأکید بر لزوم اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست معزز قوه قضائیه، یادآور شد: کاهش جمعیت کیفری در راستای استفاده مناسب و هدفمند از ظرفیت بازدارندگی حبس به عنوان مجازاتی برای اصلاح مجرمین و همچنین ارتقا امنیت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و مفاد دستور العمل ریاست معزز قوه قضائیه، تعیین تکلیف زندانیان بازداشتی و تحت قرار به صورت ویژه دنبال خواهد شد و انتظار می‌رود، قضات با صدور قرارهای تأمین متناسب با جرم تا حد امکان از ورود افراد به زندان و ماندگاری آنان در بازداشت جلوگیری نمایند.

مقام عالی قضائی استان، فعال‌تر شدن مددکاری زندان‌ها را در جهت اجرای این دستورالعمل حائز اهمیت برشمرد و خواستار ورود میدانی، عملیاتی و با برنامه ریزی دقیق برای تحقق این امر شد.

صالحی در ادامه ضمن تأکید بر حفظ کرامت و حقوق زندانیان از مسئولین زندان خواست تدابیر ویژه ای برای اعطای تسهیلات به بانوان و سالمندان زندانی اندیشیده شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها برای امکان ملاقات الکترونیک زندانیان تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: انجام دادرسی‌های الکترونیک و همچنین بازدیدهای مستمر قضات از طریق ویدئو کنفرانس و ابزارهای نوین ارتباطی می‌تواند در کنار بازدیدهای حضوری به اجرای بهتر قوانین، دستور العمل ها و بخشنامه‌ها کمک نماید.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.