تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8
مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان

تمامی شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به بوموسی مسافرگیری کنند

  • کد خبر : 17932
  • 06 خرداد 1399 - 14:36
تمامی شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به بوموسی مسافرگیری کنند
عفیفی پور گفت: ضدعفونی کامل سالن مسافری و محیط های بیرونی شناورها در هر نوبت قبل از مسافر گیری با همکاری شهرداری بوموسی نیز انجام می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز الله مرادعفیفی پور گفت : بدلیل طولانی بودن سفر دریایی از مبدا (بندرلنگه) به جزیره بوموسی، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی قبل و حین سفر برای خدمه و مسافران که قصد عزیمت به این شهرستان را دارند،الزامی است.

وی اظهارداشت: استفاده از ماسک و دستکش برای مسافران و تمامی خدمه شناورها الزامی است و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران قبل از سوار شدن و در سالن‌های مسافری و محوطه بندرگاه توسط کارشناسان این اداره انجام می‌پذیرد و درطول مسیر نیز اجرای دقیق پروتکل‌های برعهده فرمانده شناور می‌باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه آموزش تخصصی به منظور  اجرای دقیق دستور العمل‌های ابلاغی از سوی بنادر ارائه شده است،گفت: انجام مستمر تب سنجی و غربالگری مسافران ورودی به بوموسی با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان در جزیره به شکل مستمر درحال انجام است.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: ضدعفونی کامل سالن مسافری و محیط های بیرونی شناورها در هر نوبت قبل از مسافر گیری با همکاری شهرداری بوموسی نیز انجام می‌شود.

وی یادآورشد: رعایت دقیق الزام بهداشتی ومراقبتی از همان روزهای نخست کرونایی براساس دستورالعمل‌های ابلاغی درتمامی بنادر ملکی هرمزگان از جمله مسافری و تجاری لازم اجراست.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: تمامی فرایندها در حوزه مسافری وتجاری به شکل مداوم با دقت نظر از سوی کارگروه مبارزه با شیوع بیماری کووید ۱۹ در این اداره کل مورد بررسی و پایش قرارمی‌گیرد.

رعایت اقدام‌های مراقبتی و بهداشتی در جزیره بوموسی و هرمز باعث شده که هیچ گونه موارد ابتلا به بیماری کرونا دراین جزیره ها وجود نداشته باشد و این مناطق از سوی ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در هرمزگان به عنوان مناطق سفید معرفی شوند.

شهرستان بوموسی شامل جزیره های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

جزیره بوموسی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و راهبردی برای کشور است و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین رفت وآمد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=17932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.