تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

تفکرات سنتی پاسخگوی نیازهای امروز کارآفرینی نیست

  • کد خبر : 14503
  • 15 بهمن 1398 - 11:15
تفکرات سنتی پاسخگوی نیازهای امروز کارآفرینی نیست

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان از تشکیل “گروه همیاران جوان کارآفرین” در استان خبر داد و گفت: این گروه با هدف توسعه آموزشهای رایگان کارآفرینی به جوانان علاقه مند راه اندازی می شود.

به گزارش هرمزگان امروز: هادی ابراهیمی در نشست با جمعی از جوانان علاقه مند به کارآفرینی در استان که در کافه کارآفرینی برگزار شد، افزود: با تشکیل هسته مرکزی گروه همیاران جوان کارآفرین در استان، تعدادی از افراد آموزشهای کارآفرینی را از اساتید برجسته کشوری فرا گرفته و این آموزشها و تجربیات را به سراسر استان بعنوان سفیران کارآفرینی انتقال می دهند تا جوانان بیشتری با مفاهیم کارآفرینی آشنا و علاقه مند به ایجاد کسب و کار و تولید و اشتغال شوند.

وی با اشاره به اینکه استان نیازمند اکوسیستم کارآفرینی پویا و توسعه یافته است، اظهارداشت: یکی از نیازهای این اکوسیستم، وجود نهادها و مکانهایی است که افراد علاقه مند به کارآفرینی را پالایش کند که کافه های کارآفرینی بهترین ظرفیت و فضا برای این امر هستند.

ابراهیمی افزود: در این مکان ها صاحبان سرمایه و افراد صاحب ایده می توانند با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند و جلسات، گفتگوها و پروژه های کاری و نوآورانه خود را در آنجا انجام وبرگزار کنند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه امروزه دیگر تفکرات سنتی پاسخگوی نیازهای کارآفرینی نیست، بر کارآفرینی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش سهم استان در کسب و کارهای نوین تاکید و اضافه کرد: سال‌هاست که دنیا در مجموعه اقتصادی، در قید و بند ظرفیت‌های طبیعی نیست و شرکتهای مبتنی بر فناوری بالاترین ارزش افزوده را دارند چرا که بدون وابستگی به مکان و منابع خاصی قادر به فعالیت هستند.

وی، ایجاد مرکز نوآوری، سازماندهی و توسعه کسب و کارهای نوین متناسب با زیست بوم استان را یک ضرورت ذکر کرد و گفت: در نشستی که با اعضای هیات مدیره انجمن طراحان مد و لباس استان داشتیم، مقرر شد زنجیره رسته پوشاک که یکی از رسته های مزیت دار در استان است را تکیمل و فعال کنیم و با توجه به ظرفیتهای دیگری که در استان است نیز می توان در سایر بخشها نیز زنجیره آن را تکیل کرد

ابراهیمی گفت: جوانان صاحب نظر و علاقه مند به کارآفرینی می توانند در این خصوص ایده های خود را مطرح نمایند.
در این نشست پرسش و پاسخ ۳ ساعته، جوانان علاقه مند به کارآفرینی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.