تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8

تغییر، اصلی‌ترین مبنای عید است

  • کد خبر : 1255
  • 24 شهریور 1395 - 14:56
تغییر، اصلی‌ترین مبنای عید است

وحدت شیعه و سنی در استان هرمزگان و خصوصاً شهر بندرعباس یکی از مهمترین ویژگی‌های این منطقه است.

به گزارش هرمزگان تودی، عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس با گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: عید قربان از پاک‌ترین عیدها است و در واقع می‌توان از آن به عنوان عید سر سپردگی و بندگی یاد

شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه اولین معنای عید این است که  تغییراتی در انسان ایجاد شود، گفت: وحدت شیعه و سنی در استان هرمزگان و خصوصاً شهر بندرعباس یکی از مهمترین ویژگی‌های این منطقه است.

امینی‌زاده با گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: عید قربان از پاک‌ترین عیدها است و در واقع می‌توان از آن به عنوان عید سر سپردگی و بندگی یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این عید نماد بر آمدن انسان نو از خاکسترهای خویش است، افزود: عید قربان عید نزدیک شدن دل‌هایی است که به قرب الهی رسیده‌اند و موجب برآمدن روزی نو و انسانی نو می‌شود.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه اولین معنایی که از عید به ذهن می‌رسد، تغییراتی است که انسان از ظاهر خود و یا در طبیعت می‌بیند، خاطرنشان کرد: در روایتی از امیر المومنین(ع) آمده است، هر روزی که انسان در آن به زشتی آلوده نگردد آن روز عید است، چرا که زشتی مهمترین بستر ظهور نزاع میان آدمیان است و باعث بر هم خوردن آرامش درونی و بیرونی انسان‌ها می‌شود و این همان چیزی است که با عید یعنی آرامش و شادمانی منافات دارد.

امینی‌زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، حرکت انسان‌ها به سوی علم و معرفت همواره با شادمانی و نشاط توأم است، خاصه آن که وقتی انسان معنای جدیدی کشف می‌کند، ابتهاج زائد‌الوصفی تمام وجود آدمی را در بر می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وحدت میان شیعه و سنی در شهر بندرعباس تصریح کرد: این مسئله در میان مسئولان و مردم سراسر کشور زبان‌زد است و از مهمترین ویژگی‌های کشور نیز محسوب می‌شود.

شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه بزرگداشت عید بزرگ غدیر منافاتی با وحدت نداشته و موجب بر هم زدن نظم و آرامش هیچ قوم و مذهبی نمی‌شود، اضافه کرد: قضیه غدیر اساس دین است و روشنگر جریان امامت و ولایتمداری جامعه مسلمین بعد از رسول اکرم است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.