تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

تعطیلی تمامی بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر هرمزگان تا۳۰ خرداد

  • کد خبر : 18755
  • 29 خرداد 1399 - 11:55
تعطیلی تمامی بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر هرمزگان تا۳۰ خرداد
دکترفریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تمامی بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر استان هرمزگان تا 30 خرداد ماه، تعطیل خواهند بود.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی، عنوان کرد: با توجه به وضعیت قرمز استان هرمزگان به لحاظ شیوع بیماری کرونا، برای مقابله با این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن، با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تمامی بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر استان هرمزگان تاتاریخ سی ام خرداد ماه، تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: در این مدت تنها اصناف ضروری و عرضه کننده کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم، فعال بوده و به ارائه خدمات می پردازند.

استاندار هرمزگان افزود: ناظرین و بازرسین به ویژه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نظارت را به صورت جدی اقدام و با متخلفان برخورد کنند.

همتی تصریح کرد: همچنین در این مدت تمامی مراکز تفریحی، گردشگری، پارک ها و بوستان ها نیز در هرمزگان تعطیل هستند.

وی گفت: در این تعطیلات، محدودیت تردد در تمامی جاده ها، محورهای مواصلاتی و بنادر مسافری استان هرمزگان اعمال می‌شود و از هرگونه سفر غیرضروری به شهرها، روستاها و جزایر استان جلوگیری خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در تمامی روستاهای استان هرمزگان از ابتدای هفته جاری به مدت دو هفته محدودیت تردد در حال اعمال و ورود و سفر غیرضروری به روستاها ممنوع است.

همتی بیان داشت: برگزاری هرگونه مراسم عروسی، ختم و تجمع نیز در سراسر استان ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: فرمانداران مکلف به نظارت دقیق برای اجرای این تصمیمات هستند و با همکاری و حضور فعال نیروی انتظامی اعمال محدودیت‌ها را نظارت و اجرایی کنند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: از مردم شریف استان هرمزگان می خواهیم با توجه به شیوع گسترده ویروس و بیماری کرونا در هرمزگان، برای حفظ سلامتی خود، خانواده و دیگران و همچنین کمک به کادر پرتلاش پزشکی و درمان در استان هرمزگان، در این تعطیلات حتما در خانه بمانند و تردد غیرضروری نداشته باشند.

همتی افزود: در حال حاضر ظرفیت بسیاری از بخش های بیمارستانی و تخت های مراقبت های ویژه مربوط به بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان تکمیل شده و تنها راه عبور از این وضعیت رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم تردد و مسافرت است.

وی یادآور شد: همچنین از مردم استان درخواست داریم که از برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی های خانوادگی نیز پرهیز کنند تا با رعایت این موارد، زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.