تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
6

تصویب طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده بندرخمیر

  • کد خبر : 13177
  • 03 دی 1398 - 11:32
تصویب طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده بندرخمیر

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با توافق اعضای کمیته انطباق شورای‌عالی شهرسازی‌ و‌معماری، طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده شهر بندر خمیر تصویب شد.

به گزارش هرمزگان امروز: گورانی معاون شهرسازی و معماری این اداره کل عنوان کرد: این طرح پس از درخواست مکرر اهالی و شورای اسلامی مبنی بر انحلال روستا و با توجه به حذف کد آبادی روستای لشتغان و قرارگیری در حریم شهر، در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر الحاق به شهر به عنوان یک ناحیه منفصل قرارگرفت.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تشریح کرد: این طرح پس از درخواست مکرر اهالی و شورای اسلامی مبنی بر انحلال روستا و با توجه به حذف کد آبادی روستای لشتغان و قرارگیری در حریم شهر، در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر الحاق به شهر به عنوان یک ناحیه منفصل قرارگرفت.

وی در تشریح جزئیات طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده شهر بندر خمیر، گفت: با توجه به تاکید استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان درخصوص تائید الحاق روستای لشتغان به بندرخمیر در جلسه آذر ماه سال ۱۳۹۳ و همچنین بند ۳ ماده ۲ قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی، روستای مذکور با مساحت ۱۹۴ هکتار در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی تائید و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت تصویب ارسال شد.

ابراهیم رستم گورانی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی در اواخر سال ۹۷ این طرح را مورد تصویب قرار داد، اظهار کرد: طرح پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان به کمیته تطبیق شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد و این کمیته در آذرماه ۹۸ تشکیل جلسه داد و پس از بررسی، طرح مورد موافقت کلیه اعضاء قرار گرفت.

گورانی اضافه کرد: با تصویب این الحاق ،مشکلات ساخت و ساز ، محدوده عملکردی شهرداری و همچنین خدمات رسانی به شهروندان این محدوده تسهیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: این الحاق نیازمند طرح تفصیلی است که در دستور کار این اداره کل و شهرداری بندرخمیر قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.