تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5

تشکیل کارگروه توسعه تولید آبزیان پرورشی در منابع آبی داخلی// استفاده از ظرفیت های شیلات و آب منطقه ای جهت رونق اقتصادی کشاورزان

  • کد خبر : 23038
  • 05 آذر 1399 - 12:06
تشکیل کارگروه توسعه تولید آبزیان پرورشی در منابع آبی داخلی// استفاده از ظرفیت های شیلات و آب منطقه ای جهت رونق اقتصادی کشاورزان
مدیرکل شیلات هرمزگان در نشستی به میزبانی مدیرعامل آب منطقه ای استان و با حضور معاونین اداره کل محیط زیست از تشکیل کارگروه توسعه تولید آبزیان پرورشی در منابع آبی داخلی و استفاده از ظرفیت های شیلات و آب منطقه ای جهت رونق اقتصادی کشاورزان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز ، دکتر عبدالرسول دریایی با اشاره به ظرفیت بهره برداری از چاه های پروانه دار کشاورزی و همچنین شرایط مناسب استان هرمزگان برای پرورش ماهیان گرمابی و میگو ،خاویاری در مناطق دور از ساحل گفت : اجرای این طرح به عنوان یکی از طرح های موفق اقتصاد مقاومتی خواهد بود و بدون شک توسعه آن در بهبود اقتصاد و معیشت کشاورزان تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه چاه های آب استان کیفیت بالا و مناسبی جهت آبزی پروری دارند تصریح کرد خوشبختانه آب منطقه ای استان هرمزگان، جهاد کشاورزی، محیط زیست و اداره کل شیلات هرمزگان در این راستا همکاری خوبی داشته اند.

دریایی افزایش بهره وری از منابع آب ، تنوع محصول در تولید کشاورزی ، تامین پروتئین کشور ، کمک به معیشت کشاورزان ، اثر مفید پرورش ماهی برکیفیت آب به لحاظ مواد مغذی برای کشاورزی را از مزایای استفاده دو منظوره از چاه های آب کشاورزی برای پرورش آبزیان خواند.

در ادامه مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به وجود بالغ برهشت هزار مورد چاه باغی و زراعی گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت های آبی موجود در خشکی موجب بهره برداری بهتر و بیشتر از این منبع خدادادی خواهد شد.

دکتر هوشنگ ملایی با اشاره به اینکه در سامانه GIS این شرکت اطلاعات تمام منابع آبی استان در دسترس است گفت: امید است با همکاری شیلات و جهاد کشاورزی چاه ها را دسته بندی کنیم و بتوانیم بیش از پیش از این منابع استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.