تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

تسهیل در اخذ گواهینامه های صیادی در راستای رفاه جامعه صیادی

  • کد خبر : 5575
  • 25 تیر 1398 - 11:02
تسهیل در اخذ گواهینامه های صیادی در راستای رفاه جامعه صیادی

رئیس گروه امور صیادان سازمان شیلات ایران در نشستی در شیلات هرمزگان باحضور کاپیتان ذوالفقار پور از اداره امور دریانوردان سازمان بنادر کشور ،رئیس اداره استانداردهای آموزشی و گواهینامه های دریانوردی هرمزگان ، نماینده شیلات ایران،رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان شیلات هرمزگان و روسای شهرستانها از الزام شرکتهای آموزش دریانوردی خصوصی پس اخذ مجوز دوره های صیادی به برگزاری این دوره ها برای صیادان با نازلترین قیمت خبر داد.

رئیس گروه امور صیادان سازمان شیلات ایران از همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با سازمان شیلات ایران برای تسهیلات بیشتر صیادان عزیز جهت اخذ گواهینامه های شایستگی دریانوردی صیادی و بازنگری دستورالعمل STCW-F خبر داد.
رجایی با اهمیت جامعه صیادی برای سازمان شیلات ایران گفت: خوشبختانه ناوگان صیادی کشور و به ویژه استان هرمزگان دست آوردهایی کم نظیر در حوزه های اقتصادی، ارزآوری،تولید ، اشتغال ،امنیت داشته و جلوه هایی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه تعاونی و اتحادیه های صیادی از اهمیت ویژه ای در پیشبرد اهداف جامعه صیادی و شیلات برخوردار هستند گفت: تعاونی و اتحادیه های صیادی در صورت داشتن شرایط و گرفتن مجوزهای لازم میتوانند از امکانات آموزشی شیلات در شهرستانها استفاده نموده و در قبال آن تسهیلاتی را برای صیادان اعمال نمایند.
رجایی افزود: برای دوره های ملوان صیاد و کاربر موتورهای دریایی گواهینامه تحصیلی برای این دو سمت حذف و همچنین از کاهش طول دوره ملوان صیاد خبر داد.
رئیس گروه امور صیادان سازمان شیلات ایران همچنین افزود: از این پس کلیه صیادان در سمتهای ملوان صیادی، بدون نیاز به گذراندن دوره های ایمنی چهارگانه می توانند نسبت به تمدید گواهینامه خود اقدام نمائید.
وی افزود: تعاونی های صیادی طبق روال قبل نسبت به تکمیل مدارک و پرونده های صیادان با همکاری شیلات شهرستانها اقدام و پرونده ها به صورت یکجا توسط شیلات شهرستانها به مراکز آموزشی و صدور گواهینامه های دریانوردی تحویل گردد.
در ادامه رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان شیلات هرمزگان گفت: برخورداری از ۳۰درصد بنادر کشور،چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی ،بیش از ۳۱هزار نفر صیاد و حدود ۲۷۶هزار تن صید در سال موهبتی است از سوی خداوند برای استان هرمزگان که تداوم این مهم نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولین است.
محسن سالاری با بیان اینکه به جرات می توان گفت حدود ۳۰هزار خانوار در استان هرمزگان از طریق صید و صیادی و به صورت مستقیم در حال امرار معاش هستند گفت: این مهم بیانگر اهمیت صید و صیادی برای استان است که باید تلاش شود این ظرفیت در راستای رونق و توسعه به خوبی به کار گرفته شود.
وی همچنین از تصویب انجام پیگیری های ویژه در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و آزمون دریانوردی جهت صیادان شهرستانها ی ابوموسی و سیریک خبر داد.
در ادامه رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت جامعه صیادی در استان و همچنین اهمیت آموزش و تداوم آن گفت:امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد رشد بیش از پیش در برگزاری دوره های آموزشی صیادان در راستای ارتقای فنی و علمی ایشان باشیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.