تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
13
جوابیه های عجیب و غریب با چاشنی جعل!

ترکش های خلاق نشدن شهر میناب همچنان ادامه دارد/شهردار میناب افشا کرد ، مدیر و مدیرکل پاسخ!

  • کد خبر : 22501
  • 24 شهریور 1399 - 3:23
ترکش های خلاق نشدن شهر میناب همچنان ادامه دارد/شهردار میناب افشا کرد ، مدیر و مدیرکل پاسخ!
شهردار میناب : نباید متولیان وظایف اصلی خود را فراموش کنند / مدیر اداره فرهنگ و ارشاد میناب : جناب شهردار فکرکنم خیلی کم حافظه شده ای / مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان : هر کسی به قدر قاعده و فرهنگ خودش صحبت می کند!

به گزارش هرمزگان امروز شهردار میناب در واکنش به مصاحبه ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان واکنش نشان داد.سلطانی این روزها که به علت خلاق معرفی نشدن شهر میناب از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلویحا مقصر شناخته شده است طی ارسال یادداشتی در فضای مجازی واکنش تند و تیزی در خصوص اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد داشت.

در این متن آمده :مطابق دستورالعمل اجرایی شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران،پس از تشکیل جلسه در محل فرمانداری میناب در تیرماه ۹۸ با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب و روسای انجمن های فرهنگی هنری مرتبط، درمهلت قانونی ،درخواست‌های اولیه تکمیل و به امضای شهردار،رئیس انجمن های موسیقی، تئاتر ،صنایع دستی و همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید .

طبق دستورالعمل باید درخواست هر شهر طی نامه ای توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌شد. لازم است بررسی شود آیا درخواست‌های اولیه شهر میناب توسط مدیر کل محترم ارشاد اسلامی هرمزگان ارسال گردیده است ؟

در مرحله دوم پس از ثبت درخواست اولیه مطابق دستورالعمل اجرایی ،از نیمه دوم تابستان ۹۸ باید از کارشناسان و فعالان رشته‌های مذکور به نمایندگی از هر شهر برای شرکت در دوره های کارگاه های تخصصی پیرامون تبادل نظر در خصوص اصول و شیوه های توسعه رشته های مختلف فرهنگی هنری دعوت می شد که طبیعتاً پیگیری آن با دبیر (رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب) و رئیس شورای برنامه ریزی در آن بازه زمانی بوده است و هیچگونه دعوتی از روسای انجمنهای معرفی شده از قبیل موسیقی، تئاتر و صنایع دستی از سوی عزیزان ارشاد اسلامی صورت نپذیرفته است.

اینکه گفته می‌شود شهرداری میناب در هیچ کدام از دوره ها حضور پیدا نکرده مقرون به صحت نیست ،اساسا نیازی به حضور شهرداری نبوده و دستورالعمل چیز دیگر ی را میگوید .در خصوص احداث پلاتو تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری و اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان امضا و به نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اقدامات بعدی تحویل داده شد اما نه تنها تفاهم‌نامه مذکور به شهرداری ابلاغ نگردید ، که مطلع شدیم در مفاد آن و امضا اینجانب و حتی تاریخ و شماره تفاهم نامه نیز بدون اطلاع شهرداری دستکاری شده است.

در راستای همکاری حتی حاضر شدیم پلاتو را با تخصیص اعتبار اسناد خزانه به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان شروع کنیم اما اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان تحویل اسناد را منوط به تحویل سفته دانسته و طی نامه اداری تاکید داشتند دو نامه به تاریخ سال قبل به اداره کل ارشادارسال شود ‼️

ضمناً علیرغم ارسال سفته از سوی شهرداری با مهر شهرداری به اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان دوباره ایراد گرفتند که شخص شهردار باید پشت سفته ها را امضا کند تا اسناد خزانه را تحویل شهرداری میناب دهیم! و چنین اقداماتی هیچ وجاهت قانونی نداشته و ندارد.

جای بسی تعجب است که عزیزان ارشاد خودشان باعث برگشت اعتبار می شوند و گفته می شود شهرداری میناب تفاهم نامه را امضا ننموده است که این مورد هم مقرون به صحت نیست.

در خصوص پردیس سینمایی امید، ۱۹ سینمای کوچک امید در ۱۸ استان با مشارکت بخش خصوصی و یا شهرداری ها عملیات آن آغاز شده و در میناب مطابق تفاهم نامه ی فی مابین، شهرداری از زمان انعقاد تفاهم نامه که یکسال از زمان آن گذشته است به تعهد خود عمل نموده و زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در جوار ورودی بوستان اصلی شهر (پارک ملت) به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان جهت ساخت پردیس سینمایی سه سالنه با ظرفیت ۲۸۵ نفر تخصیص داده و عملیات اجرایی آغازین آن را نیز شروع نمود لذا مقرر شد بر اساس تفاهم نامه موسسه سینماشهر ،به نمایندگی از سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض جهت اجرای پروژه در مرحله آغازین طی دو قسط به شهرداری پرداخت نماید که این امر نیز محقق نشد.

از سوی شهرداری میناب مناقصه جهت انتخاب پیمانکار برگزار شد و به دلیل عدم شرکت هیچ پیمانکاری مقرر شد اداره کل ارشاد پیمانکار مربوطه را مشخص نماید تا مجوزات لازم اخذ گردد.اما تا کنون هیچ پیمانکاری به شهرداری معرفی نگردیده است. مضاف بر اینکه شهرداری به تعهدات خود در تخصیص زمین عمل نموده و حتی هزینه ساخت پردیس را نیز که بالغ بر پنج میلیارد تومان است متقبل شده است.اینکه گفته می‌شود شهرداری همکاری نمی کند واقعا جای تعجب دارد .

متاسفانه میناب از زوایای مختلف مظلوم واقع شده است و فرهنگ و هنر اصیل این شهر نیز مورد بی مهری قرار گرفته است.

شهرداری میناب در حد توان از اهالی فرهنگ و هنر و اقداماتی که منجر به ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری بشود حمایت خواهد کرد اما نباید متولیان اصلی آن وظایف اصلی خود را فراموش کنند و یا به دوش دیگران بیندازند. افزایش سرانه زیرساختی فرهنگی و هنری در میناب نیازمند عزم جدی متولیان آن است و با شعار، توسعه شاخص های فرهنگی و هنری محقق نخواهد شد.

بلافاصله بعد از انتشار این مطلب توسط شهردار میناب ، مدیر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب نیز طی ارسال متنی در فضای مجازی واکنش شهردار میناب را به دلیل کم حافظه بودن وی عنوان کرد.مدیرارشاد میناب نوشت :(به دلیل امانتداری اصل نوشته منتشر می شود و از تغییر و به شکل خبر در آوردن این متن خودداری نمودیم)

تا آنجایی که بنده در جریان هستم به استحضار میرسانم درخصوص شهر خلاق بعد از جلسه که درفرمانداری با حضور فرماندار وقت ورئوسای انجمن ها تشکیل شد.مدارک و مستندات طبق شیوه نامه ارسالی برای سه شهر میناب با سه رشته نمایش . موسیقی و صنایع دستی بندزرک رشته هنرهای تجسمی شهر تیرور در رشته موسیقی با همکاری مسئولین انجمن ها و کار شناسان اداره ارشاد میناب تنظیم و برای گرفتن امضای جناب شهردار توسط یکی از همکاران به شهرداری فرستادم که جناب شهردار با کلی معطلی و وقت کشی با تماس های مکرری که به خاطر ذیق وقت در ارسال آن به استان خدمت ایشان داشتم در روزهای پایانی مهلت ارسال امضا نمودند و به اداره ارسال نمودند و در مورد امضای تفاهمنامه پلاتو هم به همین شکل عمل کردند اینقدر تعلل نمودند که متوسل به فرمانداری شدیم در نهایت امضا نمودند و در خصوص دستکاری تفاهمنامه من از همکاران اداره کل سوال گرفتم گفتند یک ایراداتی داشته ما متن را اصلاح میکردیم که ایراداتی که به آن وارد شده بود برطرف کنیم در صورت تایید نهایی دوباره طی نامه ای جهت روییت شهرداران و امضای مجدد ارسال کنیم در آن روز نماینده شهردار میناب آنجا بوده درخواست نسخه ای از تفاهمنامه کرده که همان نسخه به اصطلاح نهایی نشده به دستش دادن که هیچ قصد و غرضی در این کار نبوده.

جناب شهرار بزرگوار از انصاف بدوراست بنده خودم شخصا پیگیر حضور شما با تماس های مکرر جهت شرکت در کارگاه آموزشی شهرهای خلاق که با حضور نماینده وزارت ارشاد در اداره کل برگزار شد بود تمام شهرداران حضور داشتند ولی علیرغم که قول دادید شما یا نماینده شما تشریف نداشتند

جناب شهردار فکرکنم خیلی کم حافظه شده ای.جلسه سه جانبه ای که باحضور فرماندار حضرتعالی و بنده در فرماندارب بودیم اعلام نمودید که روزنامه زدم کسی استقبال نکرده برای پردیس سینمایی و جناب فرماندار از من خواست پیمانکار معرفی کنم.من با هماهنگی مدیرکل ارشاد سه نفر پیمانکار با شماره تماس آنها خدمتتان پیامکی اعلام کردم جهت اطمینان به شما زنگ زدم اطلاع دادم .چند بار پیمانکاران با من تماس گرفتند می گفتند از طرف شهرداری کسی با ما زنگ نزده ما چکار کنیم

مشخص نشد چه عملیات آغازینی برای پردیس سینمایی از جانب شهرداری صورت گرفته.بنده هر صبح مسیرم ازهمین خیابان هست چیز تازه ای بعد از کلنک زنی زمین با وجود تهیه و ارسال نقشه ها از سازمان سینمایی کشور من که ندیدم اگر کسی دیده حرف شما درست ….

من استدعا دارم کم کاری های حوزه خود را به گردن همدیگر نیندازبم.اگه تعهدی داریم و باید انجام دهیم.انجامش بدیم با این بیانه دادن ها هیچ کاری درست نمیشه برای هیچ قشری خصوص قشر هنرمند و فرهیخته جامعه.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز واکنش نشان داد.کمالی با انتشار یک فایل صوتی توضیحات خود را در خصوص وضعیت موجود اعلام کرد و گفت در خصوص صحبت های شهردار میناب اعلام می کنم که هر کسی به قدر قاعده و فرهنگ خودش صحبت می کند.فایل صوتی منتشر شده از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان را میتوانید از طریق زیر بشنوید

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.