تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

ترویج کتابخوانی در عصر جدید باید با بهره گیری از تکنولوژی و خلاقیت باشد

  • کد خبر : 5647
  • 27 تیر 1398 - 9:16
ترویج کتابخوانی در عصر جدید باید با بهره گیری از تکنولوژی و خلاقیت باشد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به لزوم ترویج کتابخوانی در جامعه، تاکید کرد: با توجه به ضرورت افزایش مطالعه در جامعه امروز و عصر جدید باید با بهره گیری از تکنولوژی و خلاقیت زمینه ترویج کتابخوانی را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، با تاکید بر لزوم گسترش و تثبیت فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کرد: در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی نباید به شیوه های سنتی اکتفا نمود بلکه باید با بهره گیری از تکنولوژی و خلاقیت، کتابخوانی در جامعه را گسترش داد.
وی اضافه کرد: یکی از بهترین راه های افزایش سرانه مطالعه در جامعه،استفاده از ظرفیت فضای مجازی و معرفی کتاب های برگزیده از این طریق به مخاطب و جامعه هدف است.
میرزاد راه اندازی پیک کتاب در کتابخانه ها را موجب تشویق مردم به کتابخوانی دانست و عنوان کرد: می توان اولین پیک کتاب(رساندن کتاب درب منازل) را در یکی از کتابخانه های بندرعباس به صورت پایلوت راه اندازی کرد تا مردم بتوانند با یک تماس کتاب مد نظر خود را درب منزل از طریق پیک دریافت کنند.
وی افزود: طرح پیک کتاب به عنوان یک پیشنهاد است که می توان در آن از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره گرفت.
وی بر ضرورت حضور کتابخانه های عمومی استان در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: اداره کل کتابخانه ها باید با برنامه ریزی مطلوب و تهیه نرم افزارهای کارآمد، زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در شبکه های مجازی فراهم سازد و در این زمینه پیشگام شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.