تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

ترمینال دریایی به‌زودی در سیریک راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 7350
  • 26 مرداد 1398 - 12:01
ترمینال دریایی به‌زودی در سیریک راه‌اندازی می‌شود

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به ‌راه‌اندازی ترمینال مسافری دریایی در سیریک گفت: وجود ترمینال دریایی در سیریک موجب توسعه روابط ایران با کشورهای دیگر می‌شود.

عباس میرزاد به ‌راه اندازی ترمینال مجهز مسافرت دریایی در سیریک گفت : وجود ترمینال دریایی در سیریک یقینا موجب توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه نظیر عمان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین اقیانوس هند می شود.

میرزاد اظهارداشت: با توجه به ظرفیت های دریایی و موقعیت استراتژیک شهرستان سیریک ترمینال دریایی سیریک به کشورهای همسایه خلیج فارس و عمان با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف به ویژه در حوزه دریایی در شهرستان سیریک، افزود: توسعه گردشگری به ویژه گردشگری دریایی یکی از اولویت های استان هرمزگان است.

وی عنوان کرد: شهرستان سیریک همسایگی با کشورهای حوزه دریای عمان و خلیج فارس و برخورداری از فرهنگ مشترک بین ساکنین شهرستان سیریک با کشورهای یاد شده که می‌تواند با راه اندازی ترمینال دریایی بخشی از مشکل حمل ونقل را مرتفع کند.

میرزاد با اشاره به ظرفیت های سیریک ،هدف از ایجاد ترمینال دریایی در سیریک را اینگونه بیان داشت: شهرستان سیریک یکی از شهرستان دارای پتانسیل بالای اشتغالزایی در بخشهای توسعه صادرات، احیای ترمینال دریایی به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس، توسعه صنعت توریسم و گردشگری ، آبزی پروری ماهی و میگو ، تفریحات و بازی های آبی و ساحلی و بسیاری از مشاغل کوچک و زود بازده اقتصادی در بخش مشاغل خانگی و صنعتی و تجاری است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=7350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.