تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8

تدوین ۱۰ برنامه و طرح در راستای تثبیت و صیانت از نیروی کار

  • کد خبر : 13026
  • 30 آذر 1398 - 10:51
تدوین ۱۰ برنامه و طرح در راستای تثبیت و صیانت از نیروی کار

سرپرست دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰ برنامه و طرح در راستای تثبیت و صیانت از نیروی کار، فراهم نمودن فرصتهای شغلی و افزایش معیشت اقشار آسیب پذیر از طریق توانمندسازی و اشتغال پذیری این قشر از جامعه تدوین شده است.

به گزارش هرمزگان امروز:  ازوجی افزود: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، الگوی عمومی تامین مالی خرد اشتغال محور با تاکید بر افزایش مهارت و توانمندسازی افراد منجر به اشتغال پذیری بیکاران بویژه جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی شده است و در تکمیل این برنامه ها، طرحهای حمایتی از بخشهای کارفرمایی و بنگاههای اقتصادی کشور از جمله پرداخت یارانه دستمزد یا پرداخت سهم حق بیمه کارفرمایان به بنگاههایی که کارورزان  یا افراد بیکار (شغل اولی) را بکار گمارند در سال جاری و سال بعد دنبال خواهد کرد.
وی اظهارداشت: با توجه به رویکرد توسعه رشته کسب و کارهای اولویت دار اشتغالزا، برنامه حمایت مالی و اقدامات توسعه ای برای ایجاد و توسعه رشته های اولویت دار شناسایی شده که منجر به ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد، نیز در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: همچنین برنامه هایی در جهت توسعه اشتغال و کسب و کار با برخی آژانس های سازمان های بین المللی به صورت پایلوت در چند استان کشور برنامه ریزی شده است.
به گفته ی ازوجی، پیاده سازی نظام اطلاعات بازار کار کشور بعنوان یکی از برنامه های ساختاری در حوزه بازار کار یکی دیگر برنامه های اصلی این دفتر است که امید است در سالهای آینده و در صورت همراهی و مشارکت دستگاههای تولید کننده آمار و اطلاعات حوزه بازار کار، زمینه برنامه ریزی دقیق تر و ارائه تحلیل های مناسب در این حوزه فراهم شود.
سرپرست دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: بازار کار متاثر از وضعیت و شرایط اقتصادی کشور بویژه تحریم ها، شرایط ویژه ای را دنبال می کند و برای برون رفت از این وضعیت، اعمال سیاست های مناسب ضدتحریم و تبدیل تهدیدها به فرصت و جسم انداز مناسب تری در حوزه اقتصاد و بازار کار به همراه خواهد داشت.
لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.