تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
3

تدوین سند راهبردی مستقل برای مناطق تنش دار جزیره قشم

  • کد خبر : 6395
  • 12 مرداد 1398 - 11:18
تدوین سند راهبردی مستقل برای مناطق تنش دار جزیره قشم

مهندس کشفی اظهار داشت: در مورد قشم این اطمینان را می دهیم که ظرف یکماه آینده با ارائه یک سند راهبردى، امسال بخش عمده ای از مشکلات فنی تاسیسات تامین و توزیع آب جزیره را سروسامان داده و با استفاده از تمامی ظرفیت های آبفا شهری در روستاها، وضعیت آب این جزیره را مانند سایر جزایر استان به ثبات و سطح پایدار برسانیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست با استاندار و مدیران آب استان، هدف از سفر دو روزه نمایندگان وزارت نیرو به استان را رسیدگی به مسائل و مشکلات بخش آب استان و به طور خاص جزیره قشم بیان کرد و گفت: پیرو جلسات برگزار شده در تهران پیرامون وضعیت کنونی آب شرب استان، مصوباتی داشتیم که با حمایت نماینده عالی دولت در استان، در کمترین زمان ممکن مشکلات آب در مناطق تنش دار قشم مرتفع می شود.
سید حمید رضا کشفی با تصریح بر اینکه؛ مسئله تولید آب در جزیره قشم پاشنه آشیل ما نیست، افزود: این جزیره از لحاظ تولید به سطحی رسیده است که می توانیم با رفع نقاط انفصال، بازسازی و اصلاح شبکه های توزیع و ایستگاه های پمپاژ، بخش عمده مشکلات این جزیره را برطرف کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین در بررسی که طی هفته آینده انجام می شود، تغییری در جانمایی آب شیرین کن ها خواهیم داشت و برای حل هرچه سریع تر مشکل آب مردم جزیره قشم، بنا داریم مشکل مناطق تنش دار را با استفاده از آب شیرین کن های موجود جزیره، در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه مرتفع نماییم.
مهندس کشفی اظهار داشت: در مورد قشم این اطمینان را می دهیم که ظرف یکماه آینده با ارائه یک سند راهبردى، امسال بخش عمده ای از مشکلات فنی تاسیسات تامین و توزیع آب جزیره را سروسامان داده و با استفاده از تمامی ظرفیت های آبفا شهری در روستاها، وضعیت آب این جزیره را مانند سایر جزایر استان به ثبات و سطح پایدار برسانیم.
معاون بهره برداری آبفای کشور همچنین اظهار داشت: در حال حاضر حجم تولید آب از آب شیرین کن ها در سطح کشور ۴۹۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است و ۴۰ درصد آن در استان هرمزگان تولید می شود که بیشترین حجم تولید را در سطح کشور دارد.
ضرورت تامین ردیف اعتباری برای پایداری آب شیرین کن های استان
در ادامه این جلسه، مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به وضعیت تخصیص اعتبارات، تامین ردیف اعتباری برای پایداری آب شیرین کن های استان را ضروری دانست و گفت: برای تحقق این اعتبارات علاوه بر تلاش مدیران وزرات نیرو، کماکان نیازمند حمایت مقام عالی دولت در استان هستیم.
امین قصمی در خصوص مشکلات آب روستاهای جزیره قشم، اظهار داشت: تلاش داریم به زودی با تدوین سندی با الگوریتم واحد و در کمترین زمان مشکلات این جزیره را مرتفع نماییم. وی اضافه کرد: در همین رابطه ارتقاء ۱۲ سایت آب شیرین در قالب آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس انجام می شود.
وی همچنین از بهره برداری فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در مهرماه خبر داد و گفت: تا پایان آبان ماه نیز کلیه تجهیزات لازم برای افزایش ظرفیت آن به ۶۰ هزار متر مکعب وارد کشور می شود که با تحقق برنامه پیش بینی شده این پروژه تا خردادماه ۹۹ با ظرفیت نهایی وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
سرپرست آبفاروستایی استان در پایان ، پروژه فاز دوم پروژه های تامین آب بستک از آب شیرین کن چارک ،تامین آب رویدر و غرب جاسک را از دیگر پروژه مهم در دست اجرای آبفا عنوان کرد.
شایان ذکر است؛ معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری به همراه جمعی از مدیران آبفای کشور طی سفر دو روزه به استان هرمزگان، با هدف بررسی آخرین وضعیت تامین آب روستاها و شهرهای پرتنش استان، از تاسیسات نمک زدایی و تأسیسات در حال ساخت ، بهره برداری انتقال و توزیع آب در جزیره قشم بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.