تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
5

تخلیه و بارگیری بیش از ۶ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

  • کد خبر : 14625
  • 20 بهمن 1398 - 11:05
تخلیه و بارگیری بیش از ۶ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از جابجایی حجمی افزون بر ۶ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان و ترابری ایمن بیش از ۲۵ هزار مسافر و گردشگر در مسیرهای بین المللی در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: “قاسم عسکری نسب” در این رابطه اظهار داشت: در دوره زمانی ۱۰ ماهه سال ۹۸، در مجموع ۶ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۶۴۹ تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۶۵۱ تن با رشد ۷ درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۴ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۹۹۸ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به صادرات ۶۹۵ هزار و ۴۱۵ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، سهم بندرلنگه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام ۲۲۹ هزار و ۶۵۱ تن بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۲۳۹ هزار و ۷۶۲ تن رسید که از این میزان، ۱۱۵ هزار و ۶۴۴ دستگاه خودروی ترانزیتی در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد.

عسکری نسب در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۳۲۰ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت، ۲ میلیون و ۳ هزار و ۶۷۱ تن از این گونه محموله های تجاری، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شد.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۱۱ هزار و ۳۳ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری ۸۶۹ فروند شناور، بالای هزار تن و ۲۱ هزار و ۲۲۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن بوده که این میزان نمایانگر رشد ۲۰ درصدی است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه رونق ترابری مسافران دریایی در آب های سرزمینی و جزایر خلیج فارس را با شیب صعودی مثبت توصیف کرد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از ۴۶۹ هزار و ۴۲۰ هزار نفر مسافر و گردشگر با رشد ۶ درصدی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابجا شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از ۳۷ هزار ۷۸ نفر مسافر داخلی، توانست رشد ۵۱ درصدی را به ثبت برساند.

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران در مسیرهای بین المللی(به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ترابری ۲۵ هزار و ۶۶۴ مسافر توانست رشد ۱۴ درصدی را به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.