تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
6

تخلیه صید لنج های آبهای دور در سیریک

  • کد خبر : 19988
  • 26 تیر 1399 - 11:30
تخلیه صید لنج های آبهای دور در سیریک
رئیسی گفت: در شهرستان سیریک بیش از ۳۰ فروند شناور لنج‌های آب‌های دور فعالیت می‌کنند که در آب‌های اقیانوس هند مشغول صید و صیادی هستند.

به گزارش هرمزگان امروز: حسن رئیسی اظهار داشت: در این دوره از صید لنج‌های آب دور شهرستان سیریک بیش از ۶۰۰ تن، انواع تن ماهیان صید کردند.

وی با بیان اینکه امسال جهت رونق صید و صیادی در شهرستان سیریک تمهیدات خوبی دیده شده است گفت: امسال پیش بینی می‌شود توسط لنج‌های آب دور شهرستان در هر دوره ۲ ماهه صید بیش از ۶۰۰ تن، انواع تن ماهیان صید شود.

رئیسی اظهار کرد: با پیگیری‌های که بین شیلات و معاونت صید هرمزگان بعمل آمده انتظار داریم که بیش از ۳۰ فروند لنج صیادی آب‌های دور در شهرستان سیریک صید خوبی داشته باشند.

رئیس شیلات شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: در هرفروند شناور صیادی لنج آب‌های دور حدود بیست تا ۲۵ نفر صیاد مشغول به فعالیت هستند که این مهم منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم شده است.

رئیسی با بیان اینکه عمده صید لنج‌های آب‌های دور از تن ماهیان می‌باشد و فعالیت آنها در آب‌های بین المللی و اقیانوس هند است، اذعان داشت: هرشناور بسته به گنجایش سردخانه شناور بین ۷۰ الی ۱۵۰ تن در هر دوره صید ۴۵ تا ۶۰ روزه صید می‌کند.

وی اضافه کرد: شهرستان سیریک به دلیل دسترسی آسان به آب‌های دریای عمان و همچنین اقیانوس و دریاهای دور، از ظرفیت کم نظیری در حوزه صید و صیادی برای رونق و توسعه این مهم برخوردار است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.