تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

تخصیص پلاک ملی منطقه آزاد به خودروهای منطقه آزاد جزیره قشم

  • کد خبر : 20996
  • 15 مرداد 1399 - 11:08
تخصیص پلاک ملی منطقه آزاد به خودروهای منطقه آزاد جزیره قشم
به منظور قانونمند کردن همه دستگاه‌ها به موازات دستگاه‌های متناظر در کشور، اجرای طرح شماره گذاری و تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد قشم به پلاک ملی منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش هرمزگان امروز: مجتبی قهرمانی در حاشیه نشست مشترک با رئیس و کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: به منظور قانونمند کردن همه دستگاه‌ها به موازات دستگاه‌های متناظر در کشور، اجرای طرح شماره گذاری و تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد قشم به پلاک ملی منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ضمانت عدم اجرای این طرح و عدم اقدام احتمالی از سوی بعضی از مالکین پلاک‌های فعلی در قانون پیش بینی شده، افزود: بارزترین نتیجه آن ممانعت از ادامه حرکت این خودروها و توقیف توسط پلیس راهور و پلیس راه خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان نیز در خصوص نحوه آغاز مراحل شماره گذاری و تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد قشم گفت: برابر توافقات انجام شده و تفاهم نامه منعقده بین پلیس راهور استان و سازمان منطقه آزاد قشم، کلیه دارندگان پلاک منطقه آزاد قشم موظف هستند در مدت زمان چهارماهه تعیین شده در این تفاهم نامه، نسبت به تعویض پلاک خودروهای خود اقدام کنند.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را تأمین حقوق عامه و جلب رضایت عمومی عنوان نمود و خاطر نشان کرد: به همین منظور هماهنگی‌های لازم جهت ارائه خدمات مطلوب به مالکین خودرو، برای مشارکت در این طرح صورت گرفته است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این طرح مزایای فراوانی در بر دارد که با فراهم شدن بستر و زیرساخت‌های لازم، ارائه خدمات پس از شماره گذاری به مالکین پلاک‌های جدید به سادگی امکانپذیر خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان زمان اجرای این طرح را ۱۱ تیرماه تا یکم آبان ماه عنوان کرده و اذعان داشت: شهروندان و مالکین می‌توانند از هم اکنون تا پایان زمان طرح که حدود چهار ماه می‌باشد به پلیس راهور شهرستان قشم مراجعه و مراحل شماره گذاری و تعویض پلاک خود را انجام دهند که به منظور تسریع در ارائه خدمات مرتبط، ملزومات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز و سایر تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است تا به کلیه مراجعین در فرصت زمانی تعیین شده خدمات لازم ارائه گردد.

مجید صالح پور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تصریح کرد: با توجه به الزامات قانونی پیشبینی شده ازجمله احتساب پلاک‌های قدیمی در لیست پلاک‌های غیرمجاز برابر با بند ۱۵ ذیل ماده یک آیین نامه راهنمایی و رانندگی پس از انقضای مهلت تعیین شده، تردد این خودروها در معابر عمومی استان ممنوع است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.