تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

تحویل ۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به سیل زدگان

  • کد خبر : 8594
  • 23 شهریور 1398 - 12:04
تحویل ۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به سیل زدگان

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود ۴ هزار و ۳۰۰ واحد از ۶۶ هزار واحد آسیب دیده از سیل، ساخته و به صاحبان آن‌ها تحویل شده است.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از خبرگزاری تسنیم، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که حدود ۴ هزار و ۳۰۰ واحد از ۶۶ هزار واحد آسیب دیده از سیل، ساخته و به صاحبان آن‌ها تحویل شده است. افزود: تا کنون ۲۶ هزار واحد پی کنی، ۲۰ هزار واحد پی کنی و پی سازی، ۱۲ هزار واحد نصب اسکلت، ۲۰ هزار واحد تکمیل فونداسیون، ۵ هزار و ۱۲۰ واحد مسقف و حدود ۵ هزار واحد دیوار چینی شده است.

عزیز‌الله مهدیان گفت: امیدواریم تا پایان سال کار واحد‌های احداثی تمام شود، اما به دلیل تاخیر در پرداخت تسهیلات مرحله دوم این روند کند شده و ممکن است در استان‌های سرد سیر نتوانیم ساخت واحد‌های تخریب شده براثر سیل را تا پایان سال به اتمام برسانیم.وی افزود: تلاش می‌کنیم در این مناطق واحد‌ها را به سقف برسانیم تا در صورت بارندگی زیر سقف کار خود را ادامه دهیم.

اقای مهدیان گفت: واحد‌های مسکونی خسارت دیده براثر سیل پس از تعمیر اگر دوباره مشکل پیدا کند حتماً کارشناسی می‌شوند و پس از تخریب دوباره احداث خواهند شد.مهدیان ادامه داد: منابع مالی این کار پیش‌بینی شده و در استان‌ها وجود دارد.

او افزود: واحد‌هایی که سازه آن‌ها مشکل پیدا می‌کند اگر بخواهند دوباره آن را تعمیر کنند به دلیل خطرناک بودن آن سازه اجازه تعمیر نمی‌دهیم و باید برای آن واحد‌ها پرونده احداثی تشکیل شود.

مهدیان گفت: برای ۶۶ هزار واحد احداثی شهری و روستایی تشکیل پرونده داده شده و بیشتر آن‌ها به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

او افزود: تاکنون بیش از ۱۲۹ هزار واحد تعمیری و احداثی به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم که بانک‌ها با حدود ۹۲ هزار واحد عقد قرار داد کرده‌اند.وی اضافه کرد: از ۱۲۹ هزار واحد تعمیری و احداثی ۳۸ هزار واحد احداثی و قرارداد آن‌ها منعقد شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحد‌های احداثی و تعمیری و معیشتی به بانک‌ها معرفی کرده ایم.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در برخی استان‌ها مانند همدان، خراسان و مرکزی واحد‌هایی به دلیل بارندگی و نه به دلیل سیل آسیب دیدند که برخی از آن‌ها دچار خسارت جدی شده‌اند و باید تخریب شوند، اما مالکان آن‌ها پای کار نمی‌آیند و احساس خطر نمی‌کنند و نگران فصل سرما هستند. مهدیان گفت: در همه استان‌های سیل زده ستاد‌های معین مستقر هستند و بدون تعطیلی کار را به پیش می‌برند.

وی افزود: اعتبارات پیش‌بینی شده برای بخش مسکن مناطق سیل زده حدود ۴ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض بود که همه این منابع مصوب و ابلاغ و تخصیص صد درصدی و پول آن نیز از خزانه دریافت شده است و هیچ مشکلی درباره منابع تا انتهای ساخت و ساز‌ها نداریم.

وی گفت: تسهیلات مرحله نخست کامل جذب شد و برای ساخت و ساز و تعمیر دیگر واحد‌ها تسهیلات مرحله دوم در ۵ مرداد ماه مصوب و آخرین بانک ۱۶ شهریور آن را ابلاغ کرده است که تا زمان رسیدن این تسهیلات به استان و سپس به شهرستان زمان می‌برد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵۶ هزار واحد تسهیلات دریافت کرده و همه واحد‌های آسیب دیده از سیل کمک معیشتی و تعمیری بلاعوض گرفته‌اند.مهدیان افزود: تسهیلات مرحله دوم از منابع بانک هاست و دولت مابه التفاوت آن را پرداخت می‌کند.وی ادامه داد: ساخت و ساز مدارس با آموزش و پرورش و خیرین می‌باشد و تعمیر مدارس آسیب دیده تقریباً تمام شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=8594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.