تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
7

تجمع شناورها در محدوده دریایی”پشت شهر” بندرعباس خطری بزرگ است

  • کد خبر : 11767
  • 29 آبان 1398 - 12:44
تجمع شناورها در محدوده دریایی”پشت شهر” بندرعباس خطری بزرگ است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام هشدار جدی در خصوص پیامدهای منفی تجمع شناورها در محدوده دریایی”پشت شهر” بندرعباس گفت: این موضوع خطری بزرگ و جدی برای ایمنی و امنیت دریانوردی در آب های ساحلی است.

به گزارش هرمزگان امروز ، “اله مراد عفیفی پور” در نشست هماهنگی طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۹ به میزبانی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: طی سه چهار سال اخیر اقدامات چشمگیری در زمینه استفاده از ظرفیت های منحصربفرد و ایجاد نهضت توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی در استان هرمزگان شکل گرفته است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تقاضای سفرهای دریایی از بندرعباس و قشم به مقصد جزایر هرمز و لارک طی این مدت، بیان کرد: مثلث تردد مسافر دریایی در مرکز استان هرمزگان بین بنادر سه گانه شهید حقانی، شهید ذاکری و هرمز هم اکنون به عنوان پرترددترین مسیرهای سفرهای دریایی در کشور محسوب می شود؛ به گونه ای که جزیره هرمز حتی در تابستان هم پذیرای گردشگران بین المللی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پیشینه اجرای ۱۳ سال طرح نوروزی ساماندهی و تسهیل سفرهای دریایی در این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران گفت: با شیب صعودی ۱۰ درصدی حجم سفرها که امسال شاهد آن بودیم، بنادر و پایانه های مسافری باید آمادگی لازم برای ایجاد توان خدمت رسانی و پاسخگویی به تقاضای سفر به جزایر خلیج فارس با پیش بینی ۵میلیون سفر داشته باشند.

عفیفی پور گفت: گردشگری دریایی و ساحلی می تواند با ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت، نقش آفرینی موثری در ارتقای معیشت ساحل نشینان و شکوفایی اقتصادی مناطق محروم داشته باشد.

وی ضمن اعلام هشدار جدی در خصوص پیامدهای منفی تجمع شناورها در محدوده دریایی”پشت شهر” بندرعباس گفت: این موضوع خطری بزرگ و جدی برای ایمنی و امنیت دریانوردی در آب های ساحلی و محدوده دریایی پیرامونی این شهر است و مورد تایید این اداره کل نیست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: همه دستگاه های مسئول در استان باید مانع این پدیده شوند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.