تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

تجلیل ازخانواده شهدای کارمند و دریایی در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 12599
  • 21 آذر 1398 - 9:45
تجلیل ازخانواده شهدای کارمند و دریایی در بندر شهید رجایی

یادواره شهدای کارمند استان هرمزگان به میزبانی بندر شهید رجایی در حالی برگزار شد که در این رویداد ۳۰ خانواده معظم شهید دستگاه های اجرایی از جمله ۱۵ شهید حوزه دریایی و بندری مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش هرمزگان امروز:  این یادواره که از جمله برنامه های زیرمجموعه کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان محسوب می شود، پیش از ظهر امروز چهارشنبه بیستم آذرماه در سالن همایش های ساختمان مرکزی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برگزار شد.

در این برنامه سه ساعته که با همکاری مشترک پایگاه مقاومت شهید رجایی اداره کل بنادر و دریانوردی و سازمان بسیج ادارات و کارخانجات سپاه امام سجاد (ع) برگزار شد، معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، خانواده معظم شهدا، جمعی از مدیران اجرایی، فرماندهان و اعضای پایگاه های مقاومت ادارات، سازمان ها و کارخانجات حضور داشتند.

“سعید ناجی” معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان طی سخنانی برگزاری چنین یادواره هایی را از دو جنبه ادای وظیفه و بهره گیری از درس شهادت به عنوان ذخیره بزرگ ارزش های انسانی و الهی دارای اهمیت دانست.

وی برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری کنگره گرامیداشت مقام والای ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان در روزهای یکم تا پنجم دی ماه سال جاری را مورد اشاره قرار داد و ضمن تاکید بر لزوم پاسداشت تاریخ باشکوه و زیبای هشت سال دفاع مقدس، افزود: تجلیل از شهدا، گرامیداشت و پاسداشت انسان هایی است که به ما یاد دادند باید مقابل زورگویان و استکبار جهانی تا پای جان ایستاد.

ناجی با بیان اینکه شهدا بالاترین قله های معرفت و انسانیت را فتح کردند، خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه ما بازخوانی این میراث گرانبها و تعمق و تامل مجدد پیرامون این دوره پرافتخار است.

سرتیپ دوم پاسدار “اباذر سالاری” فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان نیز با اشاره به تقدیم ۲۳۰هزار شهید برای استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر جانفشانی شهدای هشت سال دفاع مقدس نبود، ما امروز تصور درستی از ایثارگری شهدای کربلا نداشتیم.

وی با مرور رویدادهایی همچون سرنگونی پهپاد فوق مدرن آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: با انجام این دو عملیات، هیمنه آمریکا و نظام سلطه در جهان فرو ریخت و در حوزه نظامی و دفاعی مدعی هستیم که هیچ ابرقدرتی نمی تواند نگاه چپ به سرزمین ایران داشته باشد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تهدیدات و جنگ روانی دشمنان را کف روی آب دانست و گفت: توانمندی نیروهای مسلح ایران به حدی است که در هر جایی از دنیا اراده کنیم، در همان نقطه جواب دشمن را می دهیم و نمی گذاریم صحنه مظلومیت امام حسین(ع) در صحرای کربلا در طول دوران این نظام و انقلاب تکرار شود.

سرتیپ دوم پاسدار سالاری رمز پیروزی و بقای این نظام را در گرو تبعیت محض از ولایت و خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: ما نیروی مسلح چه در ارتش و چه سپاه گوش به فرمان رهبری هستیم تا پای جان و شهادت از کیان کشور دفاع کنیم و از هیچ ابرقدرت و ابرشوکتی نمی هراسیم.

“اله مراد عفیفی پور” مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز به عنوان میزبان این یادواره اظهار داشت: بخش اعظمی از رونق تجاری و فعالیت های اقتصادی این سرزمین مدیون وجود نعمت امنیت و تمامیت ارضی است که شهدا با نثار خون خود برای ما ارمغان آوردند تا در قدرت و کمال آرامش زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز روح شهدا بر فعالیت های ما مسئولین و کارگزاریان جمهوری اسلامی ناظر هستند و ما باید پاسخگوی خانواده معظم شهدا و ایثارگران باشیم.

گفتنی است، در بخش پایانی این رویداد، ۳۰ خانواده شهدای کارمند دستگاه های اجرایی استان از جمله ۱۵ شهید حوزه دریایی و بندری مورد تجلیل قرار گرفتند.

شایان ذکر است، برپایی نمایشگاهی از ادوات و یادگارهای هشت سال دفاع مقدس و معرفی شهدای دریایی استان هرمزگان در فضای ورودی سالن برگزاری یادواره نیز از بخش های جنبی این رویداد بود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.