تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

تایید صلاحیت ۵۱ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان

  • کد خبر : 14455
  • 14 بهمن 1398 - 10:36
تایید صلاحیت ۵۱ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: نتیجه بررسی اعتراض و شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده یا عدم احراز در مرحله بررسی هیئت نظارت استان و مرکزی، قرار بود تا (۱۲ بهمن) توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شود که تا کنون تایید یا رد صلاحیت سه داوطلب در هرمزگان اعلام نشده است.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر سعید ناجی ضمن بیان این مطلب با بیان اینکه از بین ۱۱۳ نفری که در سه حوزه انتخابیه استان ثبت‌نام کرده و داوطلب شرکت در انتخابات مجلس یازدهم بودند صلاحیت ۵۱ نفرشان توسط هیات‌های نظارت تائید شده است، تصریح کرد: علاوه بر تائید نشدن صلاحیت ۴۲ نفر از کاندیداها توسط هیات‌های نظارت، تعداد ۱۷ نفر نیز از شرکت در انتخابات انصراف داده‌اند.

وی اضافه کرد: طبق اعلام شورای نگهبان به وزارت کشور در این مرحله در حوزه مرکزی استان ۳۲ نفر تایید، ۲۴ نفر رد صلاحیت و وضعیت یک نفر تا کنون اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه شرق نیز تایید یا رد صلاحیت یک نفر تا کنون اعلام نشده است ، افزود: در این مرحله در حوزه شرق استان نیز هفت داوطلب تایید و ۹ نفر رد صلاحیت شده‌اند.

ناجی با اشاره به تایید ۱۲ نفر در حوزه غرب استان، گفت: در این مرحله ۹ نفر در غرب استان رد صلاحیت شدند و وضعیت یک نفر نیز تا کنون اعلام نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: داوطلبانی که در مراحل قبلی تایید، ولی در این مرحله رد صلاحیت می‌شوند، طبق تبصره سه ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت، می‌توانند دوباره اعتراض کنند.

وی تصریح کرد: نتایج نهایی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه‌های انتخابیه هرمزگان ۲۲ بهمن سال جاری اعلام می‌شود و از ۲۳ بهمن نیز تبلیغات انتخاباتی شروع می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با بیان اینکه مدیران دستگاهای اجرایی و اعضای هیئت اجرایی انتخابات در استان در فضای انتخاباتی مراقب حیثیت دولت باشند، افزود: نگاه دولت به انتخابات، یک نگاه بی طرفانه و پرهیز از رفتارهای جانبدارانه است که باید از سوی تمامی متولیان امر در استان به درستی رعایت شود.

ناجی تاکید کرد: با توجه به تحرکات زودهنگام تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای احتمالی، ضروری است مفاد ماده ۵۹قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی تمامی مدیران استان رعایت شود و برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و حماسی همت گمارند.

وی همچنین تاکید کرده است که با متخلفین، برابر قانون و مقررات رفتار خواهد شد.

گفتنی است؛ مفاد ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به این شرح است: « انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و نیز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و استفاده و سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری و سیاسی، همچنین استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی(به هرمقدار استفاده می کنند) و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می شود.»

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.