تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

تاکیداستاندار هرمزگان بر حمایت از تولید و صادرات محصولات استاندارد و با کیفیت

  • کد خبر : 10673
  • 24 مهر 1398 - 10:17
تاکیداستاندار هرمزگان بر حمایت از تولید و صادرات محصولات استاندارد و با کیفیت

حمایت از تولید و صادارت محصولات استاندارد و با کیفیت همواره مورد تاکید دکتر همتی استاندار هرمزگان بوده و هست.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر سعید ناجی در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد در هرمزگان، اظهار کرد: اگر بخواهیم حوزه ای را جستجو کنیم که مفهوم استاندارد در آن قرار گیرد قطعا آن حوزه اخلاق است؛ حوزه ای که انسانیت انسان را هدفگذاری کرده و رسیدن به تعالی و کمال را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: استاندارد به معنی احترام به انسانیت و تمام حقوق یک انسان است که باید از آن بهره مند و برخوردار باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، ناجی با اشاره به نقش استاندارد در حوزه اجتماعی جامعه به ویژه سلامت، گفت: حوزه سلامت یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار اجتماعی است که محصول و کالای استاندارد می تواند در مسیر حرکت جامعه به سمت سلامت نقش موثری داشته باشد تا افراد از سلامت کافی و لازم برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه جامعه باید در حوزه استاندارد صاحب تفکر و بینش باشد، تاکید کرد: در حوزه استاندارد جامعه نیازمند تفکری است که آنها را در مسیری قرار دهد که تمام انسان های عالم چه اطرافیان و یا آنهایی را که نمی بینند را به یک گونه نگاه کنند و به ابعاد مختلف وجود انسان احترام بگذارند.

ناجی با بیان اینکه آموزه های دینی ترویج مفهوم استاندارد در اخلاق و رفتار انسان است، تصریح کرد: علمای دینی همواره به دنبال این بوده اند که تفکر استاندارد در اخلاق انسان را آموزش و جامعه در این مسیر قرار دهند که رفتارهای خود در جامعه را به درستی تنظیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نگاه عمیق و گسترده اگر در ذهن تمام جامعه حاکم شود قطعا در همه رفتار و عملکرد آنها تاثیر گذاشته و جامعه را به نقطه خوبی خواهد رساند و در چنین فضایی است که تمامی رفتار ها به نحوی شکل می‌گیرد که می توان جامعه را به سمت امنیت و آرامش کامل پیش برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: زمانی که تفکر و بینش استاندارد در جامعه شکل گیرد؛ یک مدیر کارخانه به این موضوع توجه خواهد داشت که باید در تولید محصولات نهایت تلاش خود را انجام دهد تا محصول از کیفیت لازم برخوردار باشد.

ناجی تاکید کرد: همچنین این تفکر موجب می شود که یک صادر کننده به این توجه کند که باید از تمام شئون اقتصادی، منافع و حیثیت کشور با ارائه کالای استاندارد به سایر نقاط جهان دفاع کند‌.

وی با بیان نهادینه سازی تفکر استاندارد در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: همه باید در کنار یک دیگر در جهت فرهنگ سازی تفکر و بینش استاندارد در جامعه تلاش کنیم زیرا با ایجاد فرهنگ استاندارد می توان در عرصه رقابت های سیاسی و بین المللی در حوزه اقتصاد، همچنین حوزه اخلاق و انسان دوستی و حوزه تامین منافع فردی و شخصی گام برداشت.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.