تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

بیمارستان شریعتی بندرعباس مرکز درمانی پایلوت کشوری در پروژه پرونده الکترونیکی

  • کد خبر : 23035
  • 05 آذر 1399 - 11:48
بیمارستان شریعتی بندرعباس مرکز درمانی پایلوت کشوری در پروژه پرونده الکترونیکی
رئیس بیمارستان شریعتی بندرعباس از آغاز پروژه پرونده الکترونیکی سلامت در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان دکتر شریعتی بندرعباس خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز دکتر عباس معلمی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی پرونده الکترونیکی سلامت در این مرکز درمانی گفت: در راستای حذف پرونده کاغذی بالینی بیماران با حضور معاون درمان، رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه کارگاه آموزشی پرونده الکترونیکی سلامت ویژه مدیران و کارشناسان بیمارستان شریعتی بندرعباس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

دکتر معلمی افزود: پرونده الکترونیک سلامت، درگاه یکپارچه تجمیع اطلاعات است که می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به وقایع سلامتی مردم را پیش از تولد تا بعد از مرگ تحت پوشش قرار دهد و شامل همه داده های کلیدی کلینیکی و مدیریتی مربوط به اشخاص باشد، که شامل: اطلاعات دموگرافیک، progress notes، مشکلات و تشخیص ها، داروهای مصرفی، علائم حیاتی، سابقه قبلی پزشکی، ایمن سازی، داده های آزمایشگاه و رادیولوژی می باشد.

وی عنوان کرد: پرونده الکترونیک سلامت پروسه دسترسی به اطلاعات از طریق اتوماسیون را ممکن می سازد و پتانسیل این را دارد که جریان کاری پزشک را ساده و موثرتر نماید .

دکتر معلمی بیان کرد: پرونده الکترونیکی سلامت دیگر فعالیتهای مرتبط به مراقبت از قبیل سیستم پشتیبان تصمیم مبتنی بر شواهد، مدیریت کیفیت و گزارش های خروجی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق اینترفیس های مختلف انجام می گیرد را پشتیبانی می کند.

معلمی ابراز کرد: این پروژه به منظور الکترونیک کردن بیمارستان شریعتی بندرعباس در سال ۱۳۹۹ توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با همکاری مدیریت آمار و فن آوری دانشگاه و بیمارستان شریعتی تهیه شده است.

رئیس بیمارستان شریعتی بندرعباس خاطرنشان کرد: پروژه پرونده الکترونیکی سلامت در بیمارستان شریعتی بندرعباس در سه فاز اجرایی خواهد شد که در فاز نخست الکترونیک کردن فرم های بیمارستانی از قبیل خلاصه پرونده، شرح عمل و شرح حال می باشد که در حال اجرا است.

دکتر معلمی اضافه کرد: الکترونیک کردن سایر فرآیندهای بیمارستانی با استفاده از قابلیت های Form Generator بعنوان گام دوم و پرونده الکترونیک بیمار (EMR) بعنوان مرحله نهایی این پروژه می باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23035
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.