تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

بیش از ۶هزار نفر در هرمزگان امسال همیار طبیعت شدند

  • کد خبر : 15015
  • 04 اسفند 1398 - 12:44
بیش از ۶هزار نفر در هرمزگان امسال همیار طبیعت شدند

محمد منصوری بابیان اینکه ۶هزار و ۲۴۹ نفر همیار طبیعت در این استان جذب شدند گفت: این افراد به عنوان همیار طبیعت دانش آموز ،همیار مروج و همیار محافظ هستند.

به گزارش هرمزگان امروز: محمد منصوری با اشاره به اینکه  ۶ هزار و ۲۴۹ نفر همیار طبیعت برای منابع طبیعی در هرمزگان جذب شدند، گفت : بیش از ۲۰۰همیار طبیعت نیز در بهمن ماه از طریق سامانه همیار طبیعت نام نویسی کردند.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان هدف از به‌کارگیری این افراد را  احیا، توسعه، ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی عنوان کرد.

منصوری افزود: حفاظت از منابع طبیعی به تنهایی میسر نیست و این نیازمند مشارکت جوامع محلی و اقشار مختلف مردم است که بهترین راه به‌کارگیری آن استفاده از دانش آموزان خواهد بود.

وی بابیان اینکه برنامه‌های متنوعی با حضور همیاران طبیعت در هفته منابع طبیعی  تدارک دیده‌شده است، ابراز داشت: یکی از اقدامات موردنظر ویژه این ایام جلب مشارکت فعال همه اقشار جامعه در کاشت نهال هم‌زمان با سراسر کشور خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بابیان اینکه تخریب منابع طبیعی و مشکلاتی نظیر ریز گردها و پیشروی بیابان را به دنبال داشته است، گفت : برای جبران این مشکلات می‌بایست به ایجاد تعادل در طبیعت پرداخت که بهترین راهکار آن به‌کارگیری مشارکت مردمی در عرصه منابع طبیعی است.

وی افزود: معتقدیم منابع طبیعی به همه آحاد مردم تعلق دارد لذا برای دست‌یابی به اهداف موردنظر قطعاً به همراهی همه گروه‌ها نیازمند هستیم.

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=15015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.