تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

بیش از ۴۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در آذر ماه سالجاری

  • کد خبر : 13125
  • 02 دی 1398 - 10:17
بیش از ۴۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در آذر ماه سالجاری

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان عنوان کرد: در آذر ماه سالجاری بازرسان این سازمان چهل و دو هزار و ۷۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی در استان هرمزگان بعمل آوردند.

به گزارش هرمزگان امروز:  عبدالرضا پیروی منش با بیان اینکه در آذر ماه سالجاری چهل و دو هزار و ۷۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان هرمزگان انجام شده است، اظهار داشت: این بازرسی‌ها به‌ منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات به‌ ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هر گونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان ، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را قریب به ۱۲ میلیارد ریال اعلام نمود و افزود: عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین موراد تخلف این پرونده هاست

وی افزود: این بازرسی‌ها توسط کارشناسان نظارت و بازرسی و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان به‌ صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است که ، دو هزار و ۵۰۷مورد پرونده تخلف به ارزش قریب به ۱۲میلیارد ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان مهمترین تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه برگ خرید و ارائه صورت حساب عنوان کرد.

پیروی منش در پایان تأکید کرد: پایگاه های دریافت شکایات مردمی در چهار نقطه شهر بندرعباس و برخی شهرستان‌ها مستقر هستند تا همشهریانی که از واحدهای صنفی شکایت دارند با مراجعه به این محل ها که در نزدیکی مراکز تجاری مسقر هستند، مراجعه و شکایت خود را مطرح نمایند.

وی در ادامه تعداد تخلفات کشف شده را چهار هزار و ۱۰۰ مورد، گزارشات رسیده به ستاد خبری سه هزار و ۷۷۵ مورد، که در بازرسی های انجام شده، ۱۶ واحد صنفی به دلیل تکرار تخلف پلمپ و ۳ مورد محکوم به نصب پارچه اعلام کرد.

پیروی منش در پایان گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.