تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
4

بهره برداری پروژه‌های بزرگ صنعت آب و برق در هرمزگان

  • کد خبر : 19986
  • 25 تیر 1399 - 12:07
بهره برداری پروژه‌های بزرگ صنعت آب و برق در هرمزگان
واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس، ۱۱ طرح انتقال برق و هفت طرح توزیع برق، پروژه‌های حوزه صنعت برق در هرمزگان هستند که افتتاح خواهند شد.

به گزارش هرمزگان امروز: فریدون همتی اعلام کرد: مراسم افتتاح این طرح‌ها روز پنجشنبه ۲۶ تیر با حضور رئیس جمهور اسلامی ایران از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، برگزار می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس، طرح تأمین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و بخشی از شبکه دشت میناب و بهره‌برداری از شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل، طرح تأمین و انتقال آب به شهرک صنعتی میناب و فاز اول طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد، پروژه‌های حوزه آب در هرمزگان هستند که به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: بهره‌برداری از پروژه آب انتقال به شبکه گلخانه‌ای موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار نفر و رونق اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی منطقه خواهد شد.

همچنین مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب و شمیل، کاهش تعارضات اجتماعی ناشی از کمبود آب؛ جلوگیری از افت سطح آبخوان، حفظ کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین از دیگر اهداف این طرح است.

دکتر همتی افزود: طرح قابل افتتاح در بشاگرد نیز منجر به تأمین آب شهر سردشت و ۸ روستا خواهد شد و از پروژه‌های بزرگ در این دولت است. در میناب نیز آب مصرفی شهرک صنعتی تیرور از خط اول انتقال آب میناب تأمین می‌شود.

همتی تصریح کرد: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه مهم تأمین آب با ظرفیت ۲۰ هزارمتر مکعب اشاره کرد و گفت: تأمین آب شهرستان بندرعباس ۹۰ هزار نفر را در شهرستان‌های خمیر بندرعباس تحت پوشش قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.