تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

بهره برداری از ۱۴ پروژه آب و فاضلاب هرمزگان در هفته دولت

  • کد خبر : 728
  • 04 شهریور 1395 - 9:54
بهره برداری از ۱۴ پروژه آب و فاضلاب هرمزگان در هفته دولت

مهندس قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان در ادامه با اشاره به وضعیت منابع آبی استان، افزود: درحال حاضر نیاز آبی شهرهای استان ۴۱۹۵ لیتر بر ثانیه بوده در حالی که متوسط میزان تولید آب فعلی ۳۲۹۵ لیتر بر ثانیه است و ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم .

به گزارش هرمزگان تودی مدیرعامل آبفای هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته دولت ، اظهار داشت: امسال در سایه حمایت و تدبیردولت امید، ۱۴ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب افتتاح و به بهره برداری می رسد.امین قصمی هفته دولت را فرصت مغتنمی برای تعامل دوسویه مردم و دولت و معرفی دستاوردهای خدمتگزاران ملت دانست و گفت: درهمین راستا، امسال نیز ۱۴ پروژه در بخش آب و فاضلاب از جمله؛ اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب بندرعباس به طول ۱۵ کیلومتر، بازسازی و بهره برداری از مخازن ذخیره آب در مجموع به حجم ۳۴ هزار مترمکعب در شهرهای بندرعباس و ابوموسی، اجرای خطوط انتقال آب به طول ۱۷ کیلومتردر شهرهای حاجی آباد، ابوموسی و بندرعباس و اصلاح و همچنین اجرای توسعه شبکه توزیع آب به طول ۷۴ کیلومتر در شهرهای ابوموسی، میناب، سیریک، جاسک و بندرعباس در مجموع با اعتباری بالغ بر ۲۹۴ میلیارد ریال افتتاح و به مرحله بهره برداری می رسد.

مهندس قصمی در ادامه با اشاره به وضعیت منابع آبی استان، افزود: درحال حاضر نیاز آبی شهرهای استان ۴۱۹۵ لیتر بر ثانیه بوده در حالی که متوسط میزان تولید آب فعلی ۳۲۹۵ لیتر بر ثانیه است و ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم .

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در کشور ۱۵۰ لیتر به ازاء هر فرد در شبانه روز است، اظهار داشت: به علت محدودیت منابع آبی شهروندان هرمزگانی به صورت خودجوش به سمت صرفه جویی و مصرف بهینه حرکت کردند. وی افزود: در حال حاضر متوسط سرانه مصرف آب هرمزگانی ها حدود ۱۳۰ لیتر در شبانه روز و ۲۰ لیتر کمتر از متوسط کشوری است اما کماکان تلاش داریم تا ضمن اقدامات مدیریتی این میزان مصرف را کاهش دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه؛ در دولت تدبیر و امید اجرای طرح های فاضلاب در شهر های استان شتاب بیشتری گرفته، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۹ درصد از جمعیت شهرهای استان از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مندند و در شهر بندرعباس نیز ۸۴ درصد از جمعیت این شهر از خدمات جمع آوری فاضلاب برخوردار می باشند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.