تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5

برگزاری کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بندرعباس

  • کد خبر : 11960
  • 04 آذر 1398 - 13:45
برگزاری کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بندرعباس

کارگاه آموزشی شبکه های خلاق فرهنگ و هنر با حضور ابراهیم حیدری مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداران و جمعی از فعالان فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز:  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به ظرفیت های بی بدیل استان در زمینه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت : هر یک از شهرهای هرمزگان ویژگی برجسته فرهنگی و هنری دارد که در صورت کار کارشناسی دقیق زمینه لازم برای تبدیل شدن به شهرهای خلاق را دارد.

رضا کمالی زرکانی اضافه کرد : اخیرا با پیگیری های صورت گرفته بندرعباس از سوی یونسکو بعنوان شهر خلاق صنایع دستی و آیین های محلی نامگذاری شده است و از سوی دیگر نیز پیگیر هستیم که به پایتخت کتاب تبدیل شود.

وی افزود : ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر نیز از دیگر برنامه های فرهنگی برای کلیه شهرهای استان است که در این راستا چندین جلسه با شهرداران برگزار شده است.

در ادامه مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارکرد شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پرداخت و گفت : از طریق شهرهای خلاق می توان ظرفیت های مختلف درون شهر را به بیرون و حتی خارج از مرزها معرفی کرد.

ابراهیم حیدری افزود : برای توسعه فرهنگی باید ارتباطات بین مردم بازتعریف شود و فرهنگ نیز همراه با سایر حوزه ها توسعه یابد.

وی به چگونگی ایجاد شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اشاره کرد و بیان داشت : در این مسیر احصاء ظرفیت ها و داشته های فرهنگی بومی و محلی یک اولویت اصلی است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.