تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

برگزاری چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی بستک

  • کد خبر : 13098
  • 01 دی 1398 - 10:50
برگزاری چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی بستک

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک از برگزاری چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بستک در سال ۱۳۹۸ با دستور کار «نقش مردم در انتخاب اصلح و تشکیل مجلس تراز انقلاب اسلامی با بهره گیری از گام دوم انقلاب» به ریاست حاج آقا قائدی در محل دفتر امام جمعه شهرستان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز:  حجت الاسلام و المسلمین یونس قائدی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بستک ضمن اشاره به قرار گرفتن در آستانه برگزاری انتخابات دوره یازدهم و جایگاه انتخابات در کشور، خاطر نشان کرد: در دنیا معنا و مفهوم دموکراسی، همان انتخابات، حضور مردم پای صندوق های رأی و دخالت داشتن مردم در سرنوشت خودشان است. چرا که در آن زمانهایی که مردم به طور آگاهانه در انتخابات شرکت کرده اند و به افراد مورد اعتماد رأی داده اند، کشور موفق و جامعه پویایی داشتیم و بالعکس دوره هایی که مردم خیلی دقت به خرج ندادند، به شدت دچار چالش شده ایم لذا اگر افراد در سرنوشت خود سهیم شوند آسیب ها به مراتب پایین خواهد آمد.

وی افزود: بخشی از برنامه های اجـرایی کشور در اختیــار قوه مجریه است اما اصل و اساس قـوه مقننه می باشد. اگر قانونگذارهای ما، انسانهای قدرتمند و شجاعی نباشند، نمی تواند از ملت دفاع کند.    

امام جمعه شهرستان بستک تصریح کرد: اگر قانون به نفع گروه یا اشخاصی تفسیر شود، حق افرادی تضییع خواهد شد اما اگر نمایندگانی توانمند، شجاع و باسواد حضور داشته باشند و اکثریت را در مجلس تشکیل دهند، جلوی خیلی از معضلات گرفته می شود.

در ادامه سید شمس الدین حسینی قتالی فرماندار شهرستان بستک انتخابات را مهم ترین مسئله امروز کشور  دانست و افزود: مردم ما پای نظام و انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری ایستاده اند و مثل همیشه با شور و شوق به پای صندوق های رأی خواهند آمد.

وی در ادامه عنوان کرد: وظیفه اصلی همه ما برگزاری سالم و بی طرف انتخابات است. وظیفه دوم نیز برگزاری انتخابات پرشور و همچنین هدایت و راهنمای مردم و گوشزد کردن قوانین و مقررات انتخابات می باشد.

 فرماندار بستک در ادامه خاطر نشان ساخت: ان شاء الله بتوانیم با کمک هیئت نظارت، هیئت اجرایی و بازرسی، انتخابات خوب و سالمی را برگزار نماییم.

در ادامه اعضاء حاضر در این نشست درخصوص دستور کار جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را اظهار و مصوباتی از قبیل برگزاری دوره های آموزشی و شناخت الزامات عملی گام دوم انقلاب در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، طرح صندلی آزاد مبنی بر پرسش و پاسخ دانشجویان و مردم از کاندیداهای و ترغیب و تشویق عموم مردم جهت شرکت در انتخابات سالم و پرشور به تصویب اعضاء رسید

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.