تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

برگزاری همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان

  • کد خبر : 13937
  • 28 دی 1398 - 10:17
برگزاری همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان

همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان با حضور استاندار استان، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و جمعی از مدیران استانی در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: خلیل قاسمی ضمن تبریک روز ملی صادرات به تجار، بازرگانان و صادرکنندگان نمونه استان افزود: امروزه و در شرایط فعلی که کشور در جنگ اقتصادی بسر می برد استان هرمزگان با سه کشور همسایه مراودت و تعامل بسیار خوبی در حوزه صادرات دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: استان هرمزگان دارای قطبهای بسیاری از جمله قطب فولاد، قیر، محصولات صیفی و کشاورزی و غیره می باشد که همه ی اینها نیازمند حمایت های خاص سازمان توسعه تجارت ایران و مسئولین ذیربط هستند.

قاسمی عنوان کرد: استان هرمزگان در ابتدای سال هدفگذاری سه میلیارد دلاری ارزی صادرات غیر نفتی را در حوزه صنعت، معدن و تجارت هدفگذاری نمود که امروزه بیشتر این هدفگذاری محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به رشادت های نیروهای ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای هوا و فضای سپاه پاسداران اشاره نمود و گفت امنیت امروز جامعه در گرو شهامت ها و تلاش های بی فقه این عزیزان است.

وی به رشد و صادرات در حوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره نمود و گفت: در حوزه گردشکری تلاش های بسیاری در استان هرمزگان انجام شده است که از لحاظ وزن و ارزش رشد ۲۱ درصدی صادرات را نشان می دهد. که جا دارد از تلاش های اعضاء کارگروه توسعه صادرات در استان تقدیر و تشکر ویژه ای نمایم.

قاسمی اظهار داشت: ما باید با توجه به ظرفیتها و پتانسیل های موجود در استان شرایط صادرات بهتری را برای صادرکنندگان استان فراهم نماییم.

در ادامه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرکنندگان ما در شرایط کنونی جهادی کار می کنند.

وی افزود: موقعی صادرات ارزشمند است که ارز حاصل از صادرات به کشور باز گردد و با ارز برگشتی حاصل از صادرات نیازهایمان را برآورده نماییم.

رئیس سازمان توسعه تجارت در همایش سالروز صادرات گفت: امسال یکی از سال‌های خاص در حوزه صادرات بوده چرا که با وجود تمام فشارها، جهادگران صادرات حداکثر تلاش خود را انجام دادند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: امسال صادرات در نه ماهه سالجاری به گونه ای پیش رفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل کشور درتحریم های شدید تری قرار دارد.

وی گفت همه مشکلات پیش روی تولید و صادرکنندگان بخاطر وجود تحریم ها نیست و ما امروز دچار مشکلات ساختاری در کشور هستیم و به همین منظور، ستادی جهت رفع موانع پیش روی صادرکنندگان تشکیل و در این ستاد مشکلات صادرکنندگان مورد بررسی قرار می گیرد.

شایان ذکر است: در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از محصولات تولیدی اعم از صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی با محوریت صادراتی به اوراسیا برگزار گردید.

در پایان مراسم از ۳۲ صادرکننده نمونه استان و ۷ فعال اقتصادی صادراتی با اهداء لوح و تندیس صادرات تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.