تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
10

برگزاری محفل انس با قرآن در محیط زیست هرمزگان

  • کد خبر : 11544
  • 25 آبان 1398 - 9:18
برگزاری محفل انس با قرآن در محیط زیست هرمزگان

به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت محفل انس با قرآن با حضور پرسنل محیط زیست هرمزگان برگزار شد

به گزارش هرمزگان امروز: محفل انس با قرآن به مناسبت هفته وحدت با همت کمیته فرهنگی، مذهبی وبا حضورهمکاران آن اداره کل برگزار شد.

در این برنامه حاج آقا جهانگیری امام جماعت محیط زیست هرمزگان بضمن تبریک هفته وحدت ومیلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) بابیان اینکه :

پروردگار جهانیان، اسلام را به عنوان دین وحدت، همدلی و همبستگی معرفی می‌کند، بزرگترین ابزار و سلاح دشمنان این دین مبین نیز از ابتدای آغاز رسالت پیامبر(ص) تاکنون، تفرقه‌افکنی بوده است در حالی که مسلمانان می‌توانند با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند در برابر این دسیسه ها، صف واحدی را تشکیل دهند.

وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است. آیاتی از قرآن و احادیث بسیاری از رسول اکرم(ص) بر ضرورت حفظ همدلی میان مسلمانان تاکید دارند. فاصله زمانی میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر اسلام(بنابر روایات اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول(بنابر روایات شیعه) با عنایت امام خمینی(ره) ‌به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

پیروزی انقلاب اسلامی که در سایه وحدت افراد ملت و اقشار و طوایف آن در اسلام به تحقق پیوست، موجبات وحدت ملل مسلمان را فراهم کرد. این وحدت به صورت حرکت و نهضت اسلامی علیه طاغوت و سلطه های اشغالگران و استعمار منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد:

برگزاری جشن هفته وحدت یکی از مهم‌ترین مراسم ملی مذهبی در استان هرمزگان محسوب می‌شود زیرا نشان دادن پیوند عمیق برادری و اخوت میان اهل تسنن و تشیع تا کنون توانسته تمامی توطئه‌های دشمنان ایران و اسلام را که با بدعت‌های مختلف سعی در گمراه کردن و تفرقه در بین مردم دارند را خنثی کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.