تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

برگزاری اولین جلسه بزرگداشت کارگروه روستایی و عشایری هرمزگان

  • کد خبر : 13817
  • 24 دی 1398 - 12:36
برگزاری اولین جلسه بزرگداشت کارگروه روستایی و عشایری هرمزگان

با حضور نمایندگان جمعی از دستگاههای اجرایی، اولین جلسه کارگروه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت ۴۱ مین فجر انقلاب اسلامی هرمزگان در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: حجت الاسلام شرفی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و رئیس کارگروه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی هرمزگان در جمع نمایندگان جمعی از دستگاههای اجرایی گفت: انقلاب اسلامی مدیون خون ۳۰۰ هزار شهید بوده و عظمت و عزت نظام اسلامی مدیون خون شهدای این مرز و بوم می باشد.

وی با اشاره به آغاز چهلمین و دومین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: امسال حضور چشمگیر آحاد مردم دربزرگداشت انقلاب اسلامی شکوهی خاص خواهد داشت.

رئیس کارگروه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت چهل ویکمین فجر انقلاب اسلامی استان هرمزگان همچنین ابراز داشت: انقلاب اسلامی در چهل و یکمین سالروز پیروزی یادآور حماسه ای است که با حضور چشمگیر آحاد ملت توانست نظام وابسته ستم شاهی را سرنگون و نظام مقدس جمهوری اسلامی را که سرشار از برگ های زرین است را ایجاد نماید.

حجت الاسلام و المسلمین شرفی در ادامه تدارک دیدار مسوولین و دست اندرکاران عضو کارگروه ها را با نمایند ولی فقیه ، تبیین و ترسیم دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب برپایی همایش، نمایشگاه ، سخنرانی ، فراهم سازی حضور حداکثری مخاطبین عضو کارگروهها در مراسمات و تجمعات، تجلیل از خانواده های ایثارگری ، افتتاح مجموعه طرح های عمرانی، خدماتی و رفاهی، اهتمام نسبت به برپایی ایستگاههای خدماتی، فرهنگی و نمایشگاهها در جهت نمایش توانمندیها را از مهمترین برنامه های پیشنهادی عمومی و فراگیر ویژه کارگروههای تخصصی و اجرایی دهه فجر انقلاب اسلامی معرفی کرد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص برنامه های ابلاغی کارگروه روستائی و عشایری دهه مبارک فجر سال جاری ابراز داشت: برگزاری مراسم به صدا درآمدن زنگ انقلاب در روستاها و مدارس عشایری ، ارائه تسهیلات به طرح های خودکفایی و اقتصادی زودبازده مردمی در مناطق روستایی و عشایری، برگزاری جشن های متعدد درروستاها و جوامع عشایری از مهمترین برنامه هایی که در چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

به گفته وی، هماهنگی جهت افتتاح طرح های عمرانی، خدماتی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق روستایی و عشایری در سطح استان توسط دستگاههای اجرایی نیز انجام شده است.

رئیس کارگروه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت ۴۱ مین فجر انقلاب اسلامی استان هرمزگان همچنین به انتخاب و معرفی ۴۰ روستای نمونه به عنوان الگوی جامعه تولیدکننده و پیشرو و معرفی ۴۰ شهید روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: جشنواره های ورزشی سنتی ، بازی های بومی و محلی ویژه مناطق روستایی و عشایری نیز در سطح استان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شرفی ادامه داد: نمایشگاه وجشنواره های مرتبط با تولید محصولات سالم و ارگانیک روستایی و عشایری،جشنواره های تولیدات زنان روستایی و عشایری و مسابقات قرآنی و عترت روستایی و عشایری نیز با مشارکت روستاییان برگزار می شود.

به گفته وی، طرح های واکسیناسیون دام و طیور ،ویزیت رایگان پزشکی و خدمات بهداشتی در مناطق روستایی و عشایری نیز در دهه فجر سالجاری برگزار می شود.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در پایان معرفی چهره های موثر در انقلاب از میان روستاییان وعشایر و سرکشی و دیدار با خانوادههای ایثارگر روستایی و عشایری را در راستای بزرگداشت مقام فاخر چهره های انقلابی و ایثارگرروستایی معرفی کرد.

علی اصغر خلیلی دبیر کارگروه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت چهل ویکمین فجر انقلاب اسلامی استان هرمزگان نیز در ادامه در خصوص وظایف مشترک کارگروه های اجرایی دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: برگزاری جلسات با برخی از سازمانها و صاحب نظرات در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیتها و برنامه ها، تلاش برای جلب مشارکت و استفاده بهینه از امکانات جهت تدوین فعالیتها و برنامه های اجرایی ، بررسی پیشنهادهای برنامه های ارائه شده، تدوین برنامه های اجرایی براساس سیاسست های اعلام شده از سوی دبیرخانه مرکزی ستاد و شورا، همکاری و هماهنگی با سایر کارگروه ها جهت اجرای برنامه های مشترک از مهمترین وظایف کارگروه های اجرایی دهه فجر انقلاب اسلامی می باشد.

خلیلی همچنین در خصوص ملاحظات برنامه ای مدنظر کارگروه های اجرایی دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: تلاش در جهت نوآوری و خلاقیت در تدوین، اجرای برنامه ها و فعالیتها، تلاش برای طراحی برنامه های عمومی و فراگیر، اختصاص بخشی از برنامه ها به خدمت رسانی و حمایت از قشر آسیب پذیر، برخورداری برنامه ها از جذابیت و جلوه های هنری، توجه به مقوله های امیدبخشی و نشاط آفرینی در طراحی، اجرای برنامه ها و غنی سازی محتوایی برنامه ها از اهم ملاحظات برنامه ای مدنظر کارگروه های اجرایی دهه فجر انقلاب اسلامی می باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.