تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

بررسی مسائل و مشکلات ردیابی و مبارزه با آفت ملخ صحرایی در قشم

  • کد خبر : 12050
  • 07 آذر 1398 - 10:00
بررسی مسائل و مشکلات ردیابی و  مبارزه با آفت ملخ صحرایی در  قشم

مدیرجهادکشارزی شهرستان قشم از بررسی مسائل و مشکلات ردیابی و مبارزه با آفت ملخ صحرایی در قشم خبر داد.

 به گزارش هرمزگان امروز: مالک یزدان پناه در دومین نشست شورای مدیریت بحران جهادکشاورزی شهرستان قشم در خصوص ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی (دریایی)، و بیماری لکه سفید میگو اظهار کرد: میزان ردیابی  قبلی به مساحت ۱۹۰۰۰ هکتار (مراتع و باغات نخیلات و نوار ساحلی) و میزان مبارزه به مساحت ۶۵۰ هکتار و کنترل کامل آفت ملخ صحرایی با دستور فرماندار و  همکاری تمامی دهیاران و مدیریت امور شهری منطقه آزاد از سال گذشته آغاز شده است.

دبیر شورای مدیریت بحران جهادکشاورزی قشم ضمن قدردانی از بخشداران، دهیاران و مدیریت امور شهری بابت همکاری های سال گذشته بیان داشت: اطلاع رسانی های لازم توسط بخشداری ها و دهیاری ها انجام گرفته و به محض مشاهده دستجات ملخ و اعلام به مدیریت بحران جهادکشاورزی قشم سریعا با آفت مذکور مبارزه صورت می گیرد.

 یزدان پناه در ادامه افزود: با توجه به رایزنی های انجام شده با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در صورت نیاز نیز از نیروهای بسیجی نیز در ردیابی و مبارزه استفاده خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: در صورت ورد دستجات ملخ ، هر چند که مبارزه با آفت در منطقه آلوده با دشواری همراه است اما ایزوله بودن منطقه به لحاظ ارتباط با مناطق دیگر، ضعیف بودن پوشش مرتعی و محدودیت سطح اراضی زراعی و باغی می تواند در کنترل سریع این آفت موثر باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.