تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

بررسی طرح‌های ایمن سازی تکمیلی در برابرفلج اطفال و کمپین مبارزه با دخانیات

  • کد خبر : 14063
  • 01 بهمن 1398 - 9:45
بررسی طرح‌های ایمن سازی تکمیلی در برابرفلج اطفال و کمپین مبارزه با دخانیات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: دو طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه در برابر بیماری فلج اطفال در استان و برگزاری کمپین مبارزه با دخانیات در هرمزگان در هفدهمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان هرمزگان بررسی شد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر سعید ناجی در این جلسه عنوان کرد: تاثیر گذاری اهداف طرح ایمن سازی تکمیلی در برابر فلج اطفال باید در جامعه بتوان به گونه ای ارزیابی و هدف نهایی برای آن پیش بینی شود تا به نتیجه و حاصل درست طرح رسید.

وی با بیان اینکه کمپین مبارزه با دخانیات باید جنبه ارشادی داشته باشد، افزود: دستگاه های مرتبط با موضوع باید اقدامات لازم برای فرهنگ سازی و اصلاح رفتار غلط در رابطه با مصرف دخانیات به ویژه در مراکز عمومی انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به مصرف دخانیات به ویژه قلیان در ساحل بندرعباس، گفت: تمامی افراد حق استفاده از هوای پاک ساحل بندرعباس را دارند و افرادی که مبادرت به استفاده از قلیان و دخانیات می کنند حق دیگران را ضایع کرده و باید از این امر آگاه شوند.

وی تاکید کرد: استعمال دخانیات علاوه بر ضرر برای فرد مصرف کنند برای افراد پیرامون وی نیز مضر است و باید با فرهنگ سازی عمومی در مسیر مقابله و کاهش آسیب های مصرف دخانیات گام برداشت.

ناجی تصریح کرد: استعمال دخانیات در اماکن عمومی به دلیل محدود سازی آزادی افراد و ایجاد مشکل برای دیگران، باید با روش های ارشادی و حتی بازدارنده با این پدیده برخورد کرد زیرا کوتاهی در این خصوص سلامت عمومی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

وی خاطر نشان کرد: برای کاهش آسیب‌های دخانیات در جامعه باید در چند حوزه به شکل پایلوت هدف گذاری شود و جامعه هدف را تحت نظر داشت تا بتوان تاثیرات اجرای طرح در حوزه های مختلف جامعه را مورد ارزیابی قرار داد

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.