تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

بالا بودن صدور مجوزها در استان هرمزگان

  • کد خبر : 11985
  • 05 آذر 1398 - 11:27
بالا بودن صدور مجوزها در استان هرمزگان

رییس سازمان نظام مهندسی کشاوزی و منابع طبیعی استان هرمزگان از صدور مجوزهای مرتبط بااین بخش در یک روزه کاری و حذف استعلامهای مرتبط با آن خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز:  حمیدرضا نصیری صبح امروز اظهار کرد: با تدابیر و حمایت هاص خاص استاندار هرمزگان، شورای استان و سازمان نظام مهندسی از ابتدای سالجاری، تمامی مجوزها به صورت دستی صادر شده که برای مالکین زمین به شرط اخذ مجوز و پروانه زمین کلیه استعلامها حذف شده و طی یک بازدید کارشناسی مجوز آنها یک روزه صادر می شود.

وی افزود: تحقق این امر باعث شد که در۳ ماهه اول سالجاری معادل کل مجوزهای صادر شده برای گلخانه ها در سالهای قبل مجوز صادر شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاوزی و منابع طبیعی استان هرمزگان با اشاره به اینکه سطح صدور مجوزها در استان هرمزگان بالا می باشد، خاطرنشان کرد: کسانی که مجوز گرفته در حال ساخت و بهره برداری بوده ودر حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار هکتار مجوز گلخانه در سطح استان هرمزگان صادر شده که با اختلاف زیاد از استانهایی که مقام اول تا سوم گلخانه را در کشور داشتند پیشتاز هستیم.

نصیری با اشاره به اینکه متقاضیان گلخانه یکروزه مجوز گلخانه را اخذ می کنند، تصریح کرد: طرح حذف استعلامها برای اولین بار در این استان به عنوان الگو اجرا  شد که در حال حاضر در همه استان های کشور اجرا می شود.

به گفته وی ، نظام مهندسی کشاورزی استان هرمزگان از لحاظ عملکرد ۳ هزار و ۵۰۰ عضو داشته که از لحاظ تعداد جز ۳ استان آخر کشور می باشد ولی از لحاظ عملکرد، اشتغال و رضایتمندی جز ۳ استان اول کشور هستیم.

این مسوول همچنین در ادامه به طرح ناظرین صید اشاره کرد و افزود: هر کدام از کشتی های صیادی که قصد دریانوردی داشته بایستی از نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مجوز لازم رادریافت نمایند و یک ناظر صید به آنها معرفی می شود که این طرح در کشور تنها در استان هرمزگان اجرا شده است.

نصیری با اعلام این مطلب که اجرایی شدن طرح ناظرین سوخت باعث صرفه جویی ۲ میلیون لیتری گازوییل به صورت ماهانه شده است، ادامه داد: در طرح ناظرین سوخت، ماشین آلات کشاورزی توسط کارشناسان نظام مهندسی تایید شده و این تاییدیه به شرکت نفت ارسال می شود که این امر باعث ساماندهی ماشین آلات و صرفه جویی گازوییل شده است.

وی با بیان اینکه برای ۷۰۰ نفر از اعضای نظام مهندسی اشتغال ایجاد شده و از لحاظ کارایی جزء استان های موفق هستیم، افزود: طی فراخوانی حدود ۳۵ فارغ التحصیل شیلات در قالب مسوول فنی جذب شده ، ۲۰۰ نفر ازاعضا در قالب مشاور و ناظر در حال خدمات رسانی به بهره برداران این بخش هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاوزی و منابع طبیعی استان هرمزگان ابراز داشت: این استان برای اولین بار مقام دوم صدور مجوز برای دام و ازلحاظ پرورش میگو، ماهی خاویاری، ماهی در قفس مقام اول را در صدور مجوز درکشور کسب کرده است.

نصیری همچنین در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در استان اظهار کرد: پرورش ماهیان خاویاری تا سال ۹۶ در این استان توصیه نمی شد منتها یکسری از اعضای نظام مهندسی مشتاق به صورت آزمایشی پرورش این ماهیان را در استان انجام داده که به درآمدزایی در سال اول رسیده و در حال حاضر بیش از ۲۶۰ متقاضی ماهیان خاویاری در استان هرمزگان وجود دارد که به دلیل نبود زیرساخت و کمبود بچه ماهی صدور مجوز ماهیان خاویاری در حال حاضر با مشکل مواجه شده و شیلات در حال پیگیری برای مرتفع شدن مشکلات متقاضیان می باشد.

وی در خصوص طرح پرورش ماهی در قفس گفت:  با توجه به دستور مقام معظم رهبری و تاکید استاندار هرمزگان در خصوص حفظ ذخایر آب و پرورش ماهی در قفس ، برنامه ریزی برای تولید ۵۰ هزار تن ماهی در این استان انجام شده است .

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: این طرحها اشتغال زایی خوبی برای استان تامین کره و باعث توسعه استان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.