تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

بازدید معاون دریایی سازمان بنادر از پایانه های دریایی و بنادر هرمزگان

  • کد خبر : 10548
  • 22 مهر 1398 - 12:11
بازدید معاون دریایی سازمان بنادر از پایانه های دریایی و بنادر هرمزگان

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی طی سفری دوروزه به استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران، روند فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی به ساحل نشینان و دریانوردان این استان را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش هرمزگان امروز: “جلیل اسلامی” به همراه مدیران کل ستادی حوزه معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از بنادر شهیدرجایی و شهید باهنر در مرکز هرمزگان، بندر شهیدحقانی بندرعباس(بزرگترین بندر مسافری ایران)، بنادر شهید ذاکری، بهمن، کاوه، پهل، لافت در جزیره قشم، همچنین خمیر، بنادر لنگه، چارک و کیش در غرب هرمزگان به صورت میدانی بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات بخش دریایی این بنادر آشنا شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین در این سفر دو روزه طی نشست های تخصصی مختلفی با حضور مدیران بخش دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاونین و کارکنان بندرهای تابعه، مسائل مربوط به حوزه جستجو و نجات دریایی، ثبت شناوران، آموزش ها و گواهینامه ها، کشتیرانی ها، گردشگری دریایی، سفرهای بین المللی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و سایر مسائل مرتبط با بخش دریا و دریانوردی را مورد بررسی قرار داد
.
واحدهای تخصصی ساختمان عملیات دریایی، مرکز کنترل ترافیک دریایی(VTS)، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرعباس(MRCC)، انبار تجهیزات مقابله با آلودگی های دریایی، اسکله خدمات، کارگاه ساخت بویه و علایم کمک ناوبری از جمله بخش های بندر شهید رجایی بود که مورد بازدید معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.

اسلامی در بخش دیگری از برنامه سفر روز اول، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید باهنر بندرعباس، در اداره مرکزی ثبت شناوران حضور یافت و با مراجعین این واحد از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

این مقام ارشد سازمان بنادر با حضور در مرکز آموزش های دریانوردی اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی، در جریان روند اجرای طرح ارزیابی ۴۰ نفر از مدرسین دریانوردی قرار گرفت که با هدف ارتقای سطح آموزش های این بخش و به روزرسانی دانش آنها، برگزار شده بود.

از این پس، مدرسینی مجاز به تدریس خواهند بود که مراحل ارزیابی و تاییدیه تدریس را طی نموده باشند و نامشان در بانک اطلاعات ثبت شده باشد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن حضور در بندر شهید باهنر، از برج کنترل، محوطه‌های نگهداری انواع کالاها، انبارهای مسقف و روباز، اسکله‌ها و پایانه مسافری بین‌المللی خلیج‌فارس در این بندر دیدن کرد و وضعیت عملیاتی آن را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد.

وی پس از ارزیابی وضعیت موجود بندر، دستوراتی را برای تسریع بخشیدن به توسعه این پایانه مهم صادراتی صادر کرد.

عضو سازمان بنادر و دریانوردی کشور ضمن بازدید از بخش های مختلف بندر لنگه، چارک و کیش از طرح های توسعه ای این پایانه های دریایی دیدن کرده و از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه های مختلف در حال اجرا، قرار گرفت.

وی همچنین در بخش دیگری از این بازدیدها، طی دیدار چهره به چهره با صاحبان و مالکان شناورها و دیگر فعالان حوزه حمل و نقل دریایی، به صحبت ها و دغدغه ها آنها گوش فرا داد و برای رفع و رجوع مسایل مطرح شده، دستوراتی صادر کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.