تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

بازدید مسئولین استانی از طرحهای توسعه ای و پروژهای عمرانی بندرگاه ابوموسی

  • کد خبر : 14684
  • 21 بهمن 1398 - 11:11
بازدید مسئولین استانی از طرحهای توسعه ای و پروژهای عمرانی بندرگاه ابوموسی

در نهمین روز از دهه مبارک فجر مسئولین استان با حضور در شهرستان ابوموسی از طرح های توسعه ای و پروژه های عمرانی حوزه دریایی و بندری این شهرستان بازدید و در جریان اقدامات و خدمات اداره کل بنادر و دریانوردی در این شهرستان قرار گرفتند.

به گزارش هرمزگان امروز: “فریدون همتی” استاندار، ” حجت الاسلام و المسلمین “عبادی زاده” نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی با حضور در بندرگاه چند منظوری ابوموسی از نزدیک با اقدامات صوت گرفته در خشکی و دریا و پروژه های در دست اقدام آشنا شدند .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان درجریان این بازدید از آغازلایروبی حوضچه بندرگاه ابوموسی به روش انفجار و بیل بارج طی روزهای آینده خبرداد و گفت: پروژه بازوی ضلع جنوبی بندرگاه به طول ۶۰۰ متر مدت ۲ ماه است که آغاز شده و بیش از ۲۰۰ متر پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: با توجه به نقش استراتژیک و تجاری جزیره ابوموسی این پروژه در اولویت برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

عفیفی پورگفت: عملیات احداث دایک استحصال به طول ۸۵۰ متر بطور کامل دراین بندرگاه اجرا شده و عملیات استحصال پشت دایک نیز در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را داراست.

وی افزود: افزایش ارتفاع تاج موج شکن فعلی نیز عملیات آن مطابق طرح مصوب آغاز شده است .

این مقام مسئول بیان داشت: اسکله رمپ فلزی شماره ۱ این بندرگاه جهت انجام تعمیرات کلی به بندر شهید رجایی منتقل شده و تا ۱ ماه آینده کار تعمیرات آن به اتمام خواهد رسید .

وی در ادامه تصریح کرد: رمپ فلزی شماره ۲ نیز مشابه شماره ۱ تا کمتر از یک ماه آینده به تعمیرگاه دریایی بندرشهیدرجایی منتقل و کار تعمیرات اساسی و نوسازی آن آغاز خواهد شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به بازسازی اسکله بتنی (شماره ۳ و ۴ ) بندرگاه ابوموسی نیز اشاره ای داشت و گفت: اسکله بتنی ۳ و۴ که شامل مقاوم سازی شمع های پایه اسکله، تعویض کامل بتن عرشه به طول ۱۱۰ متر و عرض ۱۵ متر و تعویض کامل ضربه گیرها بوده به پایان رسیده و هم اکنون در حال بهره برداری می باشد .

وی یکی از اقدامات مهم و اثر گذار در بندرگاه ابوموسی را تعمیرات اساسی اسکله شماره ۶ این بندر برشمرد و عنوان کرد: کلیه شمع های فرسوده قدیمی که مشکلات زیادی در زمان پهلوگیری برای موتور لنج ها ایجاد می کرد با روش برشکاری زیر آب جدا، خارج سازی و به محدودهای خارج از بندر منتقل نموده و مطابق برنامه زمانبندی و طرح مصوب ،بزودی عملیات تعویض ضربه گیرها و پیته های اسکله مذکور آغاز خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح پروژه عمرانی در بندرگاه ابوموسی اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث ساختمان اداری بندرگاه نیز آغاز شده و این ساختمان نیمه دوم سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

عفیفی پور پروژه ساختمان مرجع دریایی که از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده را از دیگر طرح های مهم عمرانی در این شهرستان برشمرد و گفت: کار فاز دوم طراحی این پروژه توسط مشاور به مراحل نهایی رسیده و به زودی عملیات احداث این ساختمان آغاز می شود.

احداث ساختمان برق اضطراری بندرابوموسی از دیگر مباحث مورد اشاره مدیرکل بنادر و دریانوردی استان درجمع بازدیدکنندگان بود.

وی گفت: با توجه به اینکه پیش تردیزل ژنراتور این ساختمان خریداری و به جزیره ابوموسی منتقل شده، بهره برداری از این ساختمان به زودی آغاز و در مواقع لزوم برق اضطراری در مدار قرار می گیرد.
این مقام مسئول با تاکید به اینکه احداث ساختمان مسافری بندر به عنوان مطالبه عموم شهروندان جزیره همواره طرح بوده اظهار داشت: متاسفانه دلایلی نظیر عدم واگذاری اراضی که تاکنون نیز انجام نشده، شروع عملیات احداث این پروژه را به تعویق انداخته که با توجه به خواست مردم شریف جزیره اهتمام مجدانه ارگانهای ذیربط را می طلبد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.