تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بنادر شرق استان

  • کد خبر : 15115
  • 10 اسفند 1398 - 10:02
بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بنادر شرق استان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بازدید یک روزه از بنادر شرق استان از ظرفیت های گردشگری، زیرساختهای ایجاد شده و طرح های توسعه ای بنادر تیاب و سیریک دیدن کرد.

به گزارش هرمزگان امروز:  “اله مراد عفیفی پور”امروز پنجشنبه ۸ اسفند ماه باهمراهی اسماعیل مکی زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مرتضی سالاری معاون دریایی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر طی بازدید یک روزه از بنادر شرق استان با حضور در بندرگاه تیاب از ظرفیت های گردشگری، زیرساختهای ایجاد شده و طرح های توسعه این بندر بازدید  و دستورات لازم را جهت تسریع در روند عملیات اجرایی بندرگاه تیاب براساس برنامه های پیش بینی شده صادرکرد .

وی درحاشیه این بازدید با اشاره به موقعیت بندر تیاب و اینکه این بندردر فاصله چندین کیلومتری رویشگاه جنگل‌های حفاظت شده مانگرو (حرا) قرارگرفته بر لزوم رعایت مقررات و ضوابط زیست‌ محیطی درتمامی مراحل مربوطه و طرح های توسعه ی تاکید کرد .

عفیفی پور همچنین از توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به فراهم کردن شرایط گردشگری ایمن دریایی برای رونق توریسم دریایی با هدف اشتغال بومیان سخن به میان آورد و اظهارداشت: در کنار توسعه زیرساخت‌های تجاری جاذبه‌های توریستی این منطقه مانند وجود انواع پرندگان دریایی، چهار هزار هکتار جنگل‌های مانگرو (حرا) و تالاب بین‌المللی ۴۵ هزار هکتاری، مسئولین سازمان بنادر و دریا نوردی را برآن داشت تا علاوه بر کاربردهای تجاری به مزیت های گردشگری و ظرفیتهای خدادادی منطقه نیز توجه ویژه ای داشته باشند .

وی اظهارداشت: این امر موجب گردید بندر تیاب از یک بندر با کارکرد صرف تجاری به یک بندرگاه چندمنظوره با کارکردهای گردشکری مبدل شده و زیر ساخت های گردشگری نظیر اسکله ویژه مسافری با تامین اعتبار از منابع داخلی سازمان بنادر ودریانوردی درآن احداث شود.

مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان و هیات همراه درادامه سفر یکروزه خود به بنادر شرق استان با حضور در سواحل مکران از طرحهای توسعه ای شهرستان سیریک در حوزه دریایی و بندری نیز بازدید داشتند .

پیگیری و بازدید از کارگاه ساخت اسکله ۱۰۴ متری بندر سیریک و پسکرانه های بندری همچنین بازدید از رمپ تازه احداث شده بندرگاه سیریک از دیگر برنامه های مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در سفر به این شهرستان بود.

بررسی و ارزیابی ظرفیت رمپ چند منظوره جدید الاحداث بندرگاه سیریک و استماع نقطه نظرات تجار و بازرگانان منطقه همچنین پیگیری موضوعات گردشگری دریایی شهرستان که طی سالهای اخیر با اقبال ازسوی مسافران همراه بوده از دیگر برنامه های مدیرکل بنادر ودریانوردی استان وهیات همراه به این شهرستان بود.

بنادر سیریک و تیاب از مهم‌ترین مناطق ساحلی در شرق استان هرمزگان بشمار می آیند که به لحاظ تجارت، صیادی ،گردشگری دریایی و فعالیت‌های وابسته به دریا نقش موثری را در سپهر اقتصادی منطقه ایفا نموده وتجاروبازرگانان این مناطق از دیرباز در امر صادرات و واردات کالاها با کشورهای حاشیه خلیج فارس مراودات تجاری دارند .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=15115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.