تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5

ایجاد بستر سرمایه گذاری کلان در پرورش میگو با بازنگری قوانین

  • کد خبر : 21851
  • 04 شهریور 1399 - 11:10
ایجاد بستر سرمایه گذاری کلان در پرورش میگو با بازنگری قوانین
علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش هرمزگان امروز: منصورآرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشستی با علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی و دریایی مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان، بایستی حرف اول را در اقتصاد و تجارت دریایی بزند، که جا افتادن این موضوع در اذهان وظیفه مدیران هرمزگانی است.

منصور آرامی افزود: هرچه به فرزندان هرمزگان اجازه رشد در حوزه شیلاتی ، بندری ، صنایع دریایی ، گردشگری دریایی و سایر موارد مرتبط با دریا دهیم موجب توسعه این استان در همه حوزه های بالخصوص اقتصادی خواهیم شد.

رئیس فراکسیون «توسعه اقتصاد دریامحور» ادامه داد: پرورش مدیران توانمند بومی در حوزه دریا در سطح کشوری باعث رشد استان خواهد شد.

آرامی با بیان اینکه هر چه مردم بومی منطقه را در بحث پرورش میگو درگیر کنیم به نفع توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال نیروهای بومی منطقه خواهد بود، خاطرنشان کرد: بستر سرمایه گذاری کلان را در پرورش میگو با بازنگری قوانین ایجاد کرده و با ایجاد تعاونی ها و عضو شدن بومیان منطقه موجب رشد صنعت پرورش میگو استان شویم.

وی در خصوص اراضی پرورش میگو در تمامی نقاط استان نیز ضمن تاکید بر احقاق حق سرمایه گذاران بخش کشاورزی اظهار کرد: در موراد مرتبط با اراضی پرورش میگو در تمامی نقاط استان بایستی طبق قوانین عمل نموده و حقوق سرمایه گذاران محفوظ بماند.

وی خاطرنشان ساخت: گسترش سایت های پرورش میگو راهکاری برای ارزآوری و رونق تولید استان خواهد بود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگری از سخنانش ابراز داشت: در کشاورزی کلان نیاز به بازنگری قوانین در تخصص گرایی و استفاده از کارشناسان متخصص در کنار کشاورز داریم.

آرامی با بیان اینکه اگرچه استان با اجرای طرح های سامانه های نوین آبیاری به سمت کشاورزی مدرن گام برداشته است، ادامه داد: بایستی کشاورزی سنتی این استان را به مدرن مبدل کنیم.

علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز ابراز داشت: بخش کشاورزی و شیلات از بخشهای مهم است که درتوسعه اقتصادی استان نقش دارد .

وی در پایان از اهتمام نمایندگان مجلس در شناسایی و پیگیری های آنان برای رفع مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی قدردانی کرد و تصریح کرد: با توسعه تعاملات دولت و مجلس، حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی تسریع می گردد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=21851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.