تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

اهدا سند مالکیت به ساکنان سکونتگاه‌های‌ غیر رسمی و محلات دارای بافت فرسوده

  • کد خبر : 18919
  • 02 تیر 1399 - 10:59
اهدا سند مالکیت به ساکنان سکونتگاه‌های‌ غیر رسمی و محلات دارای بافت فرسوده
دکترفریدون همتی استاندار هرمزگان از تصویب اهدای سند مالکیت به ساکنان سکونتگاه‌های‌ غیر رسمی و محلات دارای بافت فرسوده در بندرعباس، در جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: پنجاه و چهارمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، مهندس رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، اعضای اصلی و روسای کمیته‌های این ستاد ملی در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

استاندار هرمزگان پس از این نشست با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم بندرعباس در خصوص محلات و بافت‌های فرسوده این شهر، مشکلات صدور سند است، عنوان کرد: در جلسه با وزیر راه و شهرسازی موضوع سند دار کردن منازل بافت فرسوده در محلات گل کنی، اسلام آباد و محله چاهستانی ها پیگیری و مصوب شد، طبق فرآیندی با حداقل قیمت و در زمان مناسبی انجام شود.

وی افزود: هرمزگان استانی پیشرو و برتر در بحث بازآفرینی شهری شناخته شده که می تواند الگویی برای سطح کشور باشد و به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی با توجه به اقداماتی که قبل از آن انجام شده است، بندرعباس را به عنوان یکی از شهرستان‌های پایلوت کشور در این زمینه معرفی کرد.

همتی ادامه داد: در این نشست دو موضوع تعیین تکلیف و مقرر شد اراضی محله چاهستانی ها طبق ضوابطی سند دار شوند و خدمات رسانی دولت به بافت فرسوده در این محله و همچنین اراضی محله اسلام‌آباد و‌ محله گل کنی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت اجرای طرح قرار گیرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تعیین تکلیف پروژه شهرک ۳۵۰ هکتاری بندرعباس نیز در این جلسه مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد، تصریح کرد: فرآیند واگذاری و نحوه تحویل سند به صورت مطلوب و با سازگاری مناسب برای شهروندان متعاقباً از طریق اداره کل راه و شهرسازی به شهروندان بندرعباسی اعلام خواهد شد.

وی گفت: توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در دستور کار قرار دارد و با اهدای سند شاهد رونق، بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های غیررسمی خواهیم بود.

همتی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقاتی که می‌توانست به شهروندان این محلات کمک کند، استفاده از تسهیلات بانکی و کمک‌های تبصره‌ای دولت است که به دلیل نداشتن سند در این عرصه‌ها دچار مشکل بوده‌ایم و با سنددار شدن اراضی این تسهیلات اختصاص خواهد یافت.

استاندار هرمزگان بیان داشت: ده ها هکتار از این اراضی شناسایی شده است که تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد و از امروز با دستور وزیر راه و شهرسازی، در بندرعباس این کار بزرگ شروع می‌شود و ساکنان این سکونتگاه‌ها صاحب سند می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.