تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
12

اهدای بسته‌های معیشتی برکت به هرمز نشینان

  • کد خبر : 17559
  • 27 اردیبهشت 1399 - 19:44
اهدای بسته‌های معیشتی برکت به هرمز نشینان
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان گفت : راه‌اندازی ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد بیش از ۳۳۰ فرصت شغلی در هرمز شده است.‌ همچنین ۱۷ گروه توسعه محلی و ۱۵ صندوق پس‌انداز کسب و کار در این جزیره تشکیل شده است.

به گزارش هرمزگان امروز مدیرعامل بنیاد برکت از توزیع بسته‌های معیشتی میان تمامی ساکنان جزیره هرمز توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد.امیرحسین مدنی توضیح داد: با توجه به تقارن فصل گردشگری در جزیره هرمز با شیوع ویروس کرونا و رکود صنعت گردشگری، ۱۷۵۰ بسته معیشتی میان تمام ساکنان این جزیره توزیع شد.

وی با تاکید بر این‌که تمام خانوارهای هرمزی مشمول دریافت بسته‌های معیشتی برکت شده‌اند، تصریح کرد: این بسته‌ها جزو یک میلیون بسته غذایی و معیشتی است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قالب رزمایش «همدلی و احسان» در ماه مبارک رمضان و همزمان در سراسر کشور به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا اهدا می‌کند.

مدنی ادامه داد: علاوه بر گردشگری، صنعت ماهیگیری هم در جزیره هرمز به دلیل شیوع کرونا در شهرهای همجوار، از رونق گذشته برخوردار نیست و به همین دلیل، بیشتر خانوارهای این جزیره که از این دو طریق امرار معاش می‌کنند با مشکلاتی مواجه هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت ارزش هر بسته معیشتی توزیع شده در میان ساکنان جزیره هرمز را ۳۲۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این بسته‌ها شامل اقلام ضروری مانند برنج، روغن، مرغ، حبوبات، رب گوجه فرنگی و … می‌شود.

به گفته مدنی، با توجه به فعالیت‌های ممتد، گسترده و دامنه‌دار بنیاد برکت در هرمز، توزیع ۱۷۵۰ بسته معیشتی در این جزیره به بنیاد سپرده شده است.وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در جزیره هرمز اظهار کرد: بنیاد برکت طی سه سال فعالیت در هرمز، ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی و ۹۸ پروژه عمرانی و زیربنایی را در این جزیره به بهره‌برداری رسانده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد بیش از ۳۳۰ فرصت شغلی در هرمز شده است.‌ همچنین ۱۷ گروه توسعه محلی و ۱۵ صندوق پس‌انداز کسب و کار در این جزیره تشکیل شده است.

مدنی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جزیره هرمز در حوزه گردشگری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در همین راستا، بیشتر مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در رسته‌های شغلی مرتبط با گردشگری و خدمات جانبی آن، صنایع دستی، بوم‌گردی، تولید پوشاک و مشاغل خدماتی است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت در حوزه‌های اشتغال‌زایی و عمرانی و زیربنایی در هرمز تصریح کرد: اجرای طرح های اشتغال‌زایی و عمرانی بنیاد مهاجرت معکوس را در جزیره هرمز رقم زده و باعث بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت درباره برنامه‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در جزیره هرمز برای سال جاری نیز توضیح داد: اجرای یک‌صد طرح اشتغال‌زایی در سال ۹۹ در دستور کار بنیاد قرار دارد. راه‌اندازی این ۱۰۰ طرح، ۳۰۰ شغل را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، مدنی در پایان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در ایام شیوع کرونا اقدام به توزیع یک میلیون بسته غذایی شامل اقلام ضروری به ارزش هر بسته ۳۲۰ هزار تومان و یک میلیون بسته بهداشتی به ارزش ۳۵۰ هزار تومان کرده که در مجموع، ۳۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=17559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.