تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
4

الحاق یک فروند اسکله فلزی تجسس و نجات دریایی در بندر شهید حقانی

  • کد خبر : 21050
  • 16 مرداد 1399 - 10:31
الحاق یک فروند اسکله فلزی تجسس و نجات دریایی در بندر شهید حقانی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نصب یک فروند اسکله ویژه پهلو گیری شناورهای تجسس و نجات در بندر شهید حقانی خبر داد و گفت: با بهره برداری از این اسکله بدلیل کمترین اختلاف عرشه با عرشه آزاد شناور، امکان انتقال ایمن تر افراد سانحه دیده و بیمار مهیا شده است .

به گزارش هرمزگان امروز: “علی رضا محمدی کرجی ران”با بیان اینکه بندر شهید حقانی در قلب شهر بندرعباس بعنوان مهمترین و بزرگترین پایانه مسافری دریایی با ۱۱ پست اسکله ارائه دهنده خدمات به مسافران و گردشگران دریایی جهت عزیمت به جزایر مرکز استان می باشد اظهارداشت: لزوم جانمایی و نصب یک فروند اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و نجات امداد با هدف انتقال ایمن تر افراد سانحه دیده و بیماران در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: پس از انجام عملیات جانمایی ساخت یک فروند اسکله فلزی با مشخصات فنی ۲۰ متر طول، ۵ مترعرض و آبخور حدود ۴۰ سانتیمتر با عرشه آزاد ۱,۱ متر مطابق عرشه آزاد شناور های موجود تجسس و نجات آغاز شد.

این مقام مسئول گفت: ساخت این شناور به شکل کاملا بومی و در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندرشهید رجایی انجام و پس از انجام عملیات شمع کوبی، به محل تعیین شده در بندر شهید حقانی منتقل و در محل نصب گردید .

به گفته محمدی کرجی ران این نوع اسکله های فلزی شناور بگونه ای طراحی شده است که کمترین اختلاف عرشه آزاد با عرشه آزاد شناور های تجسس و نجات را دارا بوده و امکان حمل ایمن افراد سانحه دیده بیمار و مجروح در بهترین شرایط فراهم و انتقال به خشکی با سهولت و به راحتی امکان پذیر می باشد.

شایان ذکر است؛ بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور (بندرشهید حقانی ) در مرکز استان همه روزه پذیرای جمع کثیری از مسافران و گردشگران دریایی است همچنین فاصله این بندر تا بندر شهید ذاکری قشم ۱۲,۳ مایل دریایی برابر با (۲۳ کیلومتر)، تا بندر هرمز ۹.۶ مایل (معادل ۱۸ کیلومتر) و تا جزیره لارک ۱۸ مایل دریایی برابر با (۱۳ کیلومتر) می باشد .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=21050
  • منبع : روابط عمومی سازمان بنادرودریانوردی بندرعباس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.