تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

افزایش ۵۲ درصدی پرداخت زکات

  • کد خبر : 10046
  • 13 مهر 1398 - 12:22
افزایش ۵۲ درصدی پرداخت زکات

مردم نیکوکار هرمزگان طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۴ میلیارد و ۴۸۱ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش هرمزگان امروز: علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در خصوص جمع‌آوری زکات گفت: طی شش‌ماهه ابتدای سال جاری مردم نیکوکار و نوع‌دوست استان هرمزگان مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۸۱ میلیون تومان در قالب پرداخت زکات به نیازمندان این استان کمک کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

الهیاری اظهار داشت: زکات نقدی جمع‌آوری‌شده در شش‌ماهه اول سال ۹۸ مبلغ هفت میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان و زکات غیر نقدی به ارزش شش میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان بوده است که از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، ۳۵۱ میلیون تومان در قالب زکات مستحبی، شش میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان زکات واجب و هفت میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان زکات فطریه عام و سادات می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: زکات جمع‌آوری‌شده، بر اساس تصمیم شورای زکات هر شهرستان و با نیّت خیران و مؤدیان زکات، در امور محرومان و برای رفع نیازهای درمانی، عمرانی و مسکن، فرهنگی و تحصیلی، تهیه جهیزیه و تأمین معیشت خانوارهای نیازمند هزینه شده است.

الهیاری خاطرنشان کرد: در سنوات اخیر در کنار بحث زکات واجب، زکات مستحبی هم با توجه به برنامه‌های ترویجی مبلغین و مروجین امر زکات در سطح استان مورد استقبال کشاورزان و باغداران قرارگرفته که در این راستا باغداران اقدام به پلاک‌کوبی درختان مثمر خود در قالب طرح شجره طیبه کرده‌اند تا ثمره و محصول این درختان را در قالب زکات مستحبی به نیازمندان اهداء کنند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۴۲۹ عامل افتخاری زکات در استان مشغول فعالیت و ترویج فرهنگ حسنه پرداخت زکات هستند.

وی افزود: با توجه به افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد در جامعه، همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر هستیم و این اعتماد مردمی تأثیر بسزایی در مدیریت فقر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به نیازمندان در راستای برقراری عدالت اجتماعی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.