تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7

افزایش ۳۱ درصد ی صادرات غیر نفتی و رشد شاخص های عملیاتی بنادر غرب هرمزگان

  • کد خبر : 22195
  • 12 شهریور 1399 - 11:05
افزایش ۳۱ درصد ی صادرات غیر نفتی و رشد شاخص های عملیاتی بنادر غرب هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از جابجایی حجمی نزدیک به ۲ میلیون تن انواع کالا و جهش صعودی ۶۶۲ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر و پهلوگیری بیش از ۶ هزار فروند شناور طی ۵ ماهه نخست سال "جهش تولید" خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: “قاسم عسکری نسب” ضمن تشریح عملکرد ۵ ماهه بنادر غرب استان اظهار داشت: طی این دوره زمانی در مجموع یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۷۷۷ تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، ۸۶۰ هزار و ۹۸۵ تن که رشد ۱۰ درصدی را نشان می دهد مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۹۲۱ هزار و ۷۰ تن دیگر به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیر نفتی ۳۱ درصد افزایش یافت

عسکری نسب میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۴۲۹ هزار و ۸۳ تن اعلام کرد و افزود: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است که در این بخش از عملیات، افزایش ۳۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

افزایش ۲۹ درصدی کابوتاژ(کران بری) فرآورده های غیرنفتی

عسکری نسب با اشاره به افزایش فعالیتهای کابوتاژی بیان کرد: از مجموع صادرات غیر نفتی انجام شده، ۳۷۱ هزار و ۳۶۹ تن به صورت رویه کابوتاژ (کران بری) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که رشد ۲۹ درصدی داشته است.

وی افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به ۱۲۹ هزار و ۶۱۴ تن رسید که نشانگر رشد ۲۲ درصدی است.

بندرلنگه همچنان پیش رو امر ترانزیت خودرو

عسکری نسب با اشاره به حجم ۳۷ هزار و ۲۵۷ تن ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی ۵ ماهه نخست سال ۹۹(که عمده آن محموله خودرو بوده است) خاطرنشان کرد: بندرلنگه با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی و داشتن کمترین فاصله دریایی با بنادر کانونی منطقه از جمله بنادر امارات متحده عربی، در زمره بنادر فعال ترانزیتی کشور محسوب می شود؛ بطوریکه این بندر با تخلیه ۱۷ هزار ۷۷۰ دستگاه خودرو ترانزیتی در ۵ ماهه سال جاری همچنان بیش رو درامر ترانزیت به لحاظ تعداد و بالا بودن سرعت تخلیه است.

رشد ۶۶۲ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

این مقام مسئول با اقدامات صورت گرفته جهت گسترش فعالیت های بندری و ترقیب به کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا اشاره کرد وگفت: با انجام طرح توسعه بندرلنگه و اجرای پروژه های زیر بنایی در سال های اخیر و فراهم نمودن شرایط لازم و تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و تسهیل روندهای کاری اربابان رجوع، همچنین تنظیم استراتژی مشترک کاری با ارگان های همکار با توجه به خواستهای مشتریان بندرلنگه، ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و تسریع پهلودهی شناورها در این بندر و نیز ارائه خدمات ۲۴ ساعته خدمات دریایی، شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری هستیم .

وی ادامه داد : هم اکنون این میزان به ۴ هزار و ۶۷۸ TEU کانتینر پر طی ۵ ماهه سال جاری رسید که بیانگر رشد ۶۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸است .

تردد بیش از ۶ هزار شناور ثبت شد

عسکری نسب در پایان تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه طی ۵ ماه نخست سال ۹۹ را ۶ هزار و ۲۵۸ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۳۶۹ فروند شناور بالای هزار تن و ۵ هزار و ۸۸۹ فروند زیر هزار تن در این بندر پهلو دهی شده اند .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22195
  • منبع : روابط عمومی سازمان بنادرودریانوردی بندرعباس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.