تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

افزایش صادرات و ترانشیپ کالا در هشت ماهه اخیر

  • کد خبر : 12153
  • 10 آذر 1398 - 10:51
افزایش صادرات و ترانشیپ کالا در هشت ماهه اخیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی افزون بر یک میلیون TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران طی هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  هرمزگان امروز:  “اله مراد عفیفی پور” با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی هشت ماه سال جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۳۷ هزارو ۸۰۲ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر کانونی ایران تخلیه و بارگیری شد.

به گفته وی، از مجموع ۸۸۴ هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی هشت ماهه امسال، بیش از ۱۹۷ هزار TEU از طریق بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده که ۴ درصد افزایش داشته است.

عفیفی پور اضافه کرد: همچنین ۱۱۴ هزار TEU کانتینر مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان از جابجایی ۲۴۲ هزارو ۶۵۲  TEU کانتینر صادراتی با افزایش ۲ درصدی و ۳۳۰ هزار و۳۰۰ TEU کانتینر وارداتی با کاهش ۲۱ درصدی در این بندر طی دوره زمانی فروردین تا ابتدای آذر ماه جاری سخن گفت.

لازم به ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بهره مندی از دو پایانه پیشرفته کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن دنیا در زمینه خدمات رسانی به کشتی های نسل هفتم(سوپرپست پانامکس)، کانونی ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری ۸۲درصد از اینگونه کالاها در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.